Fungují nástroje na správu cookies? Otestovali jsme 5 z nich

10 minut čtení

Dosavadní restrikce na sběr a uchovávání uživatelských dat měly na digitální marketing minimální dopad. To se s novelou zákona o elektronické komunikaci brzy změní. Investujte svůj čas i peníze do správců cookies a mějte svůj business pod kontrolou. Prozkoumali jsme několik nástrojů, které udělají všechnu práci za vás – jaké jsou ty nejlepší?

V roce 2022 čeká na všechny majitelé domén a e-shopů několik změn. Dojde k úplnému zrušení cookies třetích stran (některé prohlížeče je již zcela omezili), které ztíží cílení na konkrétního uživatele podle jeho zájmu nebo nákupního úmyslu.

Další novinku přinese novela zákona o elektronické komunikaci. Týkat se bude sběru cookies. Ty se po vstupu uživatele na web nesmí ukládat až do chvíle, než jim uživatel dá zelenou. O přesném znění všech změn jsme se rozepsali v našem článku.

Nemusíte panikařit a hledat nová revoluční řešení. O všechny povinnosti se postarají digitální správci cookies. Vybrali jsme ty nejlepší a důkladně je prozkoumali.

Cookie Script

Prvenství v souboji nejlepších nástrojů pro správu cookies si jednoznačně zaslouží Cookie Script. Tento nástroj si zaslouží pochvalu za přehledné rozhraní. Design je naprosto povedený.

Rozhraní Cookie Script

U čeho už tolik nejásáme je cookie lišta v defaultním nastavení. Na druhou stranu, Cookie Script nabízí možnost vlastního CSS, čili si lištu můžeme upravit k obrazu svému. Nástroj perfektně integruje s Google tag managerem a s jeho pokročilejší funkci - mód souhlasu. Není potřeba žádné další nastavení. Tato vlastnost se určitě hodí při spolupráci s třetí stranou. K základní implementaci není potřeba zásah vývojáře. Vše jde vytvořit v Google tag manageru a to představuje nemalou úsporu času a financí vaší společnosti.

Rozhraní Cookie Script

Na kolik vás Cookie Script vyjde

U financí se chvíli zdržíme. Cookie Script nabízí jako jeden z mála přijatelný ceník i pro větší weby. Ceny neuvádí na základe návštěv či počtu uživatelských souhlasů, ale na základě domén. Ti z vás, kteří provozují více domén, budou mile překvapeni. S tímto nástrojem můžete ušetřit i stovky dolarů měsíčně, v porovnání s alternativními nástroji. Při 50 doménách za nejvyšší balíček plus utratíte 69 €, což je zlomek ceny, co byste platili jinde.

Na druhou stranu, na menší weby se lehce pozapomnělo a v základní verzi, která je sice zdarma, nám chybí spousta důležitých funkcí, jako je i přehled souhlasů. Nástroj bohužel nenabízí ani trial verzi a to je obrovská škoda. Nicméně, v Optimiu jsme pro vás nástroj otestovali a jeho skvělou funkcionalitu v placeném plus balíčku hodnotíme 10/10.

Naše shrnutí nástroje Cookie Script

Plusy Mínusy
Precizní integrace s GTM Chybí triál
Bezkonkurenční cena pro větší weby
s více doménami
Free verze bez základních funkcionalit
Povedený design prostředí i banneru  

Závěrem, nástroj doporučujeme větším webům s více doménami. Balíček plus nás mile překvapil. Oproti tomu, v žádném z nižších balíčku bohužel nenajdeme přehled uživatelských souhlasů a jejich ukládání je tedy nutno vyřešit samostatně. Nezoufejte, pokud máte 1 až 2 domény, pak na balíček plus dosáhnete již s 9 € měsíčně, což je srovnatelná částka se základními balíčky od konkurenčních nástrojů.


Cookiebot

Další v souboji nejlepších nástrojů pro správu cookies je Cookiebot. Překvapí vás svou jednoduchostí – jeho vývojáři se rozhodně řídili pravidlem méně je více. Cenu za nejkrásnější design by sice nevyhrál, nicméně cookie banner v souladu s GDPR a ePrivacy s Cookiebotem vyřídíte během pár okamžiků.




Výsledný banner z free balíčku navíc vypadá velice dobře. Víc od free verze očekávat snad ani nemůžeme.

Rozhraní Cookiebot.com

Všechny důležité funkce nástroj poskytne zdarma. Za geo-restrikce, vlastní design banneru a další pokročilejší služby si Cookiebot neváhá účtovat předplatné. Začíná na 9 € měsíčně.

  • Free verze
  • Cookie šablony
  • Souhlas je možný pro jednotlivé skupiny
  • Technické specifikace cookie
  • Opt-in možnost
  • Automatické smazání 1st party cookies v případě opt-outu
  • Geo-restrikce – ukázat banner pouze, pokud je nutný
  • Zdarma cookie audit – scan webu včetně podstránek
  • Live preview změny v designu
  • Vlastní úprava designu – custom CSS
  • Export nasbíraných souhlasů
  • Podpora Google Tag Manager – consent mode
  • Statistiky s uživatelskými souhlasy
  • GDPR, ePrivacy compliant
  • Snadné nasazení na web copy – paste

Na kolik vás Cookiebot vyjde

Naše shrnutí nástroje Cookiebot

Plusy Mínusy
Cena Pouze CSV report
Jednoduché uživatelské prostředí Nepřitažlivé uživatelské rozhraní
Povedený design cookie banneru Chybí popis cookies

Cookiebot si zalíbí menší firmy, dostanou totiž hodně muziky za málo peněz. Otevření všech prémiových funkcí již v nejnižším balíčku vnímáme od Cookiebota jako sympatické gesto. Připlácíte si pouze za několik postradatelných vymožeností, počet domén a podstránek – pokud se vlezete do 500 podstránek, s klidným srdcem pokračujte s balíčkem za 9 €.


CookieYes


Na první pohled vás praští rozdíl v designu uživatelského prostředí. Přesně tím se konkurenční nástroje snaží zaujmout. CookieYes se to ale povedlo velmi dobře.

Výhodou CookieYes je dashboard s jednoduchým přehledem. Obejdete se bez něj, usnadní však přehled. U Cookiebota jej postrádáme.

Oblíbili jsme si také consent log. K němu se jednoduše proklikáte, aniž byste museli žádat o report v CSV a následně kontrolovat e-mailovou schránku. Využijete ho hlavně v případě, pokud po vás zákazník bude chtít důkaz o svém souhlasu.


Čas šetřící vychytávkou je automatický popis ke každé nalezené cookies. Pyšní se pěkným designem, stejně jako ostatní části nástroje.


Rychlý přehled scanu CookieYes


Ukázka detailního popisu cookie v CookieYes

V základním balíčku CookieYes dokonce nabízí srozumitelný překlad banneru. Na rozdíl od Cookiebota si CookieYes kromě podstránek hlídá i počet měsíčních logů, tedy počet návštěv.

Na kolik vás CookieYes vyjde


Pokud za měsíc nepřijmete více než 100 000 souhlasů, vystačíte si se základním balíčkem za 9 € měsíčně. Počítejte však s tím, že se nezbavíte brandingu „Powered By CookieYes“. Zmizí pouze těm uživatelům, kteří využijí balíčku Ultimate za 36 € měsíčně.

Pokud CookieYes využijete dlouhodobě, poohlédněte se po ročních plánech s 20% slevou.

Naše shrnutí nástroje CookieYes

Plusy Mínusy
Design Branding i v balíčku Pro
Rychlé přehledy s grafy  
Popisky cookies  
Perfektní scan webu  


CookieHub

Pokud se rozhodnete využívat CookieHub, očekávejte jednoduchý a přehledný nástroj s perfektně zpracovaným scanem.

CookieHub se v mnohém podobá Cookiebotu. Vrátíte se však k nástroji, který postrádá rychlý přehled a consent log – logy uživatelských souhlasů tak obdržíte jen ve formátu CSV. V nástroji nenajdete ani popisky zaznamenaných cookies.

Výhodou CookieHubu je vyhodnocení špatně nastavených cookies a jejich expirací. Ty poté v reportu snadno editujete.

Vytáhnout z CookieHubu report chvíli trvá, nástroj ho zpracovává pomalu. V konkrétním okamžiku navíc můžete reportovat data nejdříve z předchozího dne. Pokud tedy potřebujete report z poslední hodiny, musíte si počkat do následujícího dne.

Rychlý přehled cookies v CookieHubu, křížek označuje špatně nastavenou cookie

Na kolik vás CookieHub vyjde?

CookieHub pořídíte za bezkonkurenční cenu. Pokud disponujete méně než 50 tisíci pageviews měsíčně, doporučujeme nejnižší balíček za 4,95 € za měsíc (což je téměř o polovinu méně než u ostatních nástrojů).

Základní balíček otevře téměř všechny prémiové funkce, zbavíte se dokonce brandingu.

Zahrnuje i verifikaci cookies, reset souhlasů, nastavení jazyka pro jiné lokace, reporty, statistiky, integraci s GTM i prémiový support. To je v podstatě vše, co od správce cookies potřebujete.


Než za CookieHub zaplatíte, zkontrolujte si měsíční počet pageviews. Ten bývá o hodně vyšší než počet návštěv – pokud vlastníte velké množství podstránek, dejte si pozor, ať neskončíte u Enterprise řešení.

Naše shrnutí nástroje CookieHub

Plusy Mínusy
Cena, kterou si dovolí i malý web Velké weby si připlatí
Jednoduché uživatelské prostředí Nelze vytvořit report z aktuálního dne


CookiePro by OneTrust

Investice do nástroje CookiePro od OneTrust se vyplatí větším společnostem o 1 000 a více zaměstnancích. Vlastně se bez něj neobejdou – OneTrust pohlídá GDPR a automaticky zkontroluje vaše domény, zda jsou v souladu se zákonem. S klidem na něj přehoďte všechnu zodpovědnost a s kafem v ruce občas omrkněte přehledy nebo potvrďte změny, které vám doporučí.

Uživatelské rozhraní je poměrně složité, jakmile se v něm ale jednou zorientujete, nástroj pro vás bude mít nevyčíslitelnou hodnotu. Pokud potřebujete jednoduššího správce cookies, zvolte raději nástroj CookieBot, CookieYes nebo CookieHub.

Na kolik vás CookiePro vyjde?

CookiePro drží krok se svými konkurenty, cena základního balíčku začíná na 10 € za měsíc. Přesto ho malým firmám, které nepotřebují složitější řešení, nedoporučujeme. Je zbytečně složitý a bude neustále otravovat s koupí dalších modulů, které malé e-shopy nevyužijí.

Naše shrnutí nástroje CookiePro

Plusy Mínusy
Precizní scan webu Kvůli velkému množství funkcí
a modulů je méně přehledný
Komplexní řešení pro velké společnosti  
Povedený design prostředí i banneru  

Stále nevíte, který správce cookies je pro vás ten pravý? Vybírejte podle počtu návštěv domén

Vlastníte-li e-shop, který navštíví několik tisíc uživatelů měsíčně, vystačíte si nástrojem CookieBot nebo CookieHub.

Menším firmám s desítkami tisíc návštěv webu se vyplatí CookieYes. Zalíbíte si podrobný scan s automaticky překládanými popisky i přehledné grafy, především consent rate.

Velkým hráčům s mnoha doménami, kteří se neobejdou bez komplexního řešení, doporučujeme CookiePro od OneTrust. Pro každou webovou stránku si snadno nastavíte jiný design i dynamickou změnu jazyka. Nastavení i správa nástroje sice zabere více času, nejvíce se však vyplatí.

Nutno podotknout, že všechny nástroje splní očekávané a s uživatelskými daty budou nakládat tím nejlepším možným způsobem. Kterého správce cookies zvolíte vy?

Zaujalo vás téma? Pak by vás mohl zajímat také náš další článek

Cookieless world aneb zrušení cookies třetích stran. Co to znamená pro online marketing?

Kdo nevyužívá cookies třetích stran pro remarketing, analytiku, tvorbu publika i pro celkovou strategii online marketingu, jako by nebyl. Jejich sběr bohužel vláda a prohlížeče brzy zatrhnou, což vyústí v obrovskou ztrátu dat napříč světem online marketingu. Jakkoliv drasticky to zní, nepanikařte, máme řešení – správce cookies.

Přečíst článek

Staňte se také naším klientem

Zaujalo vás, jak pracujeme? Chcete s námi probrat váš projekt nebo se na něco zeptat?

Martin Zettík - { .occupation }}

Na první kontakt je připraven

Martin Zettík - { .occupation }}

Martin Zettík

obchodní ředitel

608 840 104

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

martin.zettik@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz