Jak založit Facebook Business Manager krok po kroku

8 minut čtení

Pro úspěšnou reklamu na Facebooku nestačí jen kliknout na tlačítko propagovat příspěvek. Objevte účinnější možnosti, které tato sociální síť nabízí. Business Manager je bezplatný nástroj od Facebooku určený k vytváření vícekanálových reklamních kampaní, které vám pomohou pozitivně budovat vztah se zákazníky. Umožňuje plánovat, vytvářet a spravovat reklamy, měřit a reportovat výsledky a v neposlední řadě nastavovat přístupy a vyúčtování.

Podmínkou pro založení Business Manageru je existující soukromý profil na Facebooku. Zde samozřejmě vycházíme z předpokladu, že patříte mezi uživatele této oblíbené sociální sítě. Tak pojďme na to!

1) Přihlášení

Přihlaste se osobním účtem na Facebook, následně do prohlížeče zadejte adresu business.facebook.com a klikněte na vytvořit účet.

V dialogovém okně vyplňte název firmy a jméno, pod kterým budete na Business Manageru vystupovat. Napište také svůj firemní e-mail, kam vám budou chodit upozornění.

V dalším kroku vyplňte podrobnosti o firmě jako je adresa, telefonní číslo a webová stránka.

A je hotovo, účet je vytvořený. V závěru už jen stačí přes odkaz v e-mailu potvrdit uvedenou e-mailovou adresu pro plnohodnotnou aktivaci účtu.

2) Přidání firemní stránky

Nyní přejdeme k samotnému přidání firemní stránky. Klikněte vpravo nahoře na tlačítko nastavení firmy.

Po prokliku přejděte v levém sloupci na položku stránky a rozklikněte tlačítko přidat. Následně zvolte první možnost přidat stránku.

Nyní už stačí vložit název nebo URL existující Facebook stránky. Pokud u ní figurujete jako správce, vaše žádost o přidání bude automaticky schválena. V opačném případě je nutné vyčkat na potvrzení od správce stránky.

3) Připojení osob do správy stránky

Pro připojení dalších osob zůstaňte v nastavení firmy a v levém sloupci zvolte záložku lidé. Získáte tak možnost přidat další kolegy, kteří se budou podílet na spravování stránky.

Jakmile vaši žádost přijmou, zobrazí se v seznamu a vy následně určíte jejich pravomoci v rámci stránky.

4) Připojení agentury do správy stránky

Pomáhá vám se správou účtu a reklam externí marketingová agentura? Nasdílejte jí přístup a ušetříte si tak starost s přidáváním či odstraňováním jednotlivých osob. Agentura si pak veškeré přístupy svých zaměstnanců řeší sama.

Pro přidání agentury zvolte v rámci nastavení firmy v levém sloupci záložku partneři a přidejte partnera, se kterým budete položky sdílet. Připojíte ho pomocí unikátního ID čísla, které zadáte do dialogového okna po kliknutí na tlačítko přidat.

Pokud potřebujete nasdílet přístup i u dalších položek, například u reklamního účtu, postupujte obdobně jako u přidání partnera.

5) Vytvoření reklamního účtu

Pokud chcete začít s reklamou, bez reklamního účtu to nepůjde. Jak ho tedy vytvořit?

Zůstaňte v nastavení firmy a v levém sloupci zvolte záložku účty pro reklamu. Nyní vyberte poslední možnost vytvořit nový účet pro reklamu.

Po prokliku do dialogového okna vyplňte název účtu podle jména firmy. Zkontrolujte časové pásmo a měnu nastavte na českou korunu.

Potvrďte, že zřizovaný reklamní účet se bude používat pro vaši firmu.

A je to! Nyní už jen stačí přidat jednotlivé osoby a nastavit oprávnění. Postup je podobný jako u přidávání osob a partnerů.

Pokud už reklamní účet máte založený, zvolte první možnost přidat účet pro reklamu. V takovém případě je nutné vložit ID tohoto reklamního účtu.

Základní nastavení je za námi. A co dál?

Základní nastavení jsme úspěšně zvládli. Business Manager ale nabízí spoustu dalších možností, jako je třeba vytvoření a správa pixelu či katalogu.

Facebook pixel posouvá výkonnost a možnosti reklam na této platformě na zcela novou úroveň. Jde o kód umístěný na webu, kde monitoruje konverze a významně tak napomáhá k relevantnímu cílení na uživatele.

Dalším důležitým nástrojem je katalog, který se používá pro dynamický remarketing nebo prospecting. Pomocí něho je možné importovat produkty z e-shopu do Facebook stránky.

Zmiňované zdroje dat si do Business Manageru můžete přidat podobným způsobem jako stránku či reklamní účet. Příslušné záložky pro pixel a katalog najdete v rámci nastavení firmy v levém sloupci, kde rozkliknete zdroje dat.

Pokud si i přesto nevíte rady a ocenili byste odbornou pomoc s nastavením a implementací těchto nástrojů do vašeho byznysu, neváhejte se na nás obrátit.

Zaujalo vás téma? Pak by vás mohl zajímat také náš další článek

Jak vytvořit skvělý příspěvek na sociální sítě? Bez obsahové strategie ani ránu

Přemýšleli jste někdy nad tím, že založíte kapelu? A jak by se jmenovala? Musí znít poutavě a zaujmout na první dobrou. Lehce zapamatovatelné jméno, ale zároveň s hlubším přesahem… Většina lidí stráví nad vymýšlením toho pravého názvu skupiny spoustu času. Dobrý nápad totiž jen málokdy spadne z nebe. A své o tom ví i tvůrci obsahu.

Přečíst článek

Čtěte nejnovější články s předstihem

Staňte se také naším klientem

Představte nám svůj projekt, cíle nebo třeba problém, který vás akutně pálí. Pokud má řešení pomocí výkonnostního marketingu, najdeme jej.

Martin Zettík - { .occupation }}

Na první kontakt je připraven

Martin Zettík - { .occupation }}

Martin Zettík

obchodní ředitel

608 840 104

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

martin.zettik@optimio.cz