Jak vyzrát na bannerovou slepotu? Vytvořte bezchybnou responzivní reklamu

6 minut čtení

Při brouzdání na internetu statický banner většinou jen lhostejně přeskočíme. Na to musí reagovat i reklama. Responzivní reklama se oproti statickým obrázkům dokáže lépe přizpůsobit reklamnímu prostoru na webu a má daleko vyšší výkon. I samotný Google uvádí, že responzivní reklamy mají až o 15 % vyšší míru prokliku v porovnání s běžným formátem.

Obrázek, logo a text je základ

Reklamní sadu tvoří obrázek, logo a text. Doporučujeme připravit vždy alespoň dvě až tři kreativy bannerů pro každou kampaň.

Na rozměrech záleží

Obrázek ve čtvercovém formátu musí mít poměr stran 1:1 a velikost minimálně 300x300, doporučená je ale 1200x1200. Maximální velikost souboru by neměla přesáhnout 1 MB.

Obrázek umístěný na šířku musí mít poměr stran 1,91:1 a velikost alespoň 600x314, ideální rozměry jsou 1200x628. Soubor by neměl přesáhnout 1 MB.

Firemní logo ve čtvercovém formátu s poměrem stran 1:1 musí být velké minimálně 128x128, doporučené rozměry jsou 1200x1200.

Firemní logo na šířku s poměrem stran 4:1 je velké minimálně 512x128, doporučená velikost je 1200x300.

Pokud bude logo umístěné uprostřed, přesvědčte se, že pozadí souboru je průhledné. Maximální velikost stejně jako u předchozích souborů nepřekračuje 1 MB.

Všechny obrázky jsou ideálně ve formátu .png. Při práci s ním totiž nedochází ke kompresi a soubor tak neztrácí na kvalitě.

Kvalitní obrázky nejsou všechno, nepodceňte textovou část

Flexibilní velikosti reklamního prostoru se přizpůsobuje i text. Jak moc se tedy můžete rozepsat v responzivním inzerátu?

Google Ads

  • až 5 krátkých nadpisů po 30 znacích
  • 1 dlouhý nadpis, který má 90 znaků
  • až 5 popisů po 90 znacích

Sklik

  • 1 krátký nadpis, který má 25 znaků
  • 1 dlouhý nadpis, který má 90 znaků
  • 1 popis, který má 90 znaků

Dlouhý nadpis se zobrazí, pokud to dovolí reklamní prostor. Když se na banner nevejde nadpis dlouhý, prostor získává krátký. Nadpis může upozorňovat jak na produkt, tak na samotný brand nebo na opuštěný košík.

Popisek doplňuje nadpis. Může být výzvou k akci nebo podrobnější zmínkou o produktu či službě.

Nezapomeňte vypsat také USP (Unique Selling Proposition), tedy unikátní vlastnosti vaší značky nebo produktu. Položte si otázku: Co my máme a ostatní ne?

Konkrétní příklady USP

  • 20 let na trhu
  • certifikovaný prodejce
  • odborné poradenství
  • doprava zdarma
  • rychlé dodání oproti konkurenci

Důležité pravidlo? Obrázek, logo a text posílejte samostatně

Do obrázků nevkládejte logo, ani text. Veškeré soubory pošlete odděleně, logo a text totiž do reklamy přidáváme zvlášť.

Každá reklamní sada si žádá alespoň 2-3 kreativy

Reklamní systém testuje všechny kreativy a vybírá tu, která publikum zaujme nejvíc. Dosáhne se tím vyšší kvality reklamy a dojde k maximalizaci zásahu uživatele.

Na co byste se měli zaměřit u jednotlivých kreativ? Zkuste v jedné použít fotku detailu produktu, v další použijte tematické fotky a ve třetí zkombinujte například dvě předchozí možnosti. Pokud máte další nápady, rozhodně je vyzkoušejte. Fantazii se meze nekladou.

A pozor! U Google Ads lze vložit až 15 obrázků do jedné reklamy, u Skliku jsou to 2 obrázky na reklamu.

Čtěte nejnovější články s předstihem

Staňte se také naším klientem

Představte nám svůj projekt, cíle nebo třeba problém, který vás akutně pálí. Pokud má řešení pomocí výkonnostního marketingu, najdeme jej.

Martin Zettík - { .occupation }}

Na první kontakt je připraven

Martin Zettík - { .occupation }}

Martin Zettík

obchodní ředitel

608 840 104

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

martin.zettik@optimio.cz