8 bezplatných kurzů online marketingu, které má cenu absolvovat

7 minut

Online kurzy digitálního marketingu jsou skvělý nástroj, jak kromě atraktivního kusu papíru dosáhnout i lepšího pracovního sebevědomí. Cokoli vás při získání certifikátu posune o kousek dál, se počítá. Abyste se dozvěděli něco nového a vylepšili si životopis, nemusíte utrácet horentní sumy. Existuje řada kurzů, které jsou zcela zdarma. Bez práce ale nejsou koláče. Co vás tedy čeká?


Opakování, matka moudrosti… Zejména v marketingu

Možná potřebujete osvěžit vědomosti, chystáte se změnit práci a hodláte se blýsknout novými znalostmi. Nebo chcete porozumět řeči vašich kolegů z marketingového oddělení. Vytvořili jsme seznam osmi certifikátů, které stojí za to získat. Připravte si pokebally, jdeme lovit certifikáty.


K čemu vám takový certifikát bude? A není to ztracený čas? Na otázky, které vám právě proběhly hlavou, máme jasnou odpověď. Smysl to má! Pokud chcete v online světě držet krok, nezbývá, než investovat čas do vzdělávání. Po absolvování kurzů se okamžitě nestáváte odborníkem v dané oblasti, vědomosti je třeba využívat. Věřte, že „bez praxe nejsou konverze“.  

Následujících osm certifikátů byste si rozhodně měli přidat do sbírky. I my se k nim pravidelně vracíme, aby nám neutekla žádná z novinek.

1. Google Digitální garáž

Obsáhlý kurz přímo z dílny Googlu, který chce své uživatele přetavit na marketingové odborníky. Ano, zní to možná bláznivě, berme to s nadhledem. Ale je to ideální vstup, jak objevit tajemná zákoutí digitálního marketingu na praktických příkladech. Digitální marketing proberete od A do Z, kurz rozšíří obzory i leckterým ostříleným markeťákům. Doporučujeme ho absolvovat všem, kdo touží nahlédnout do světa online reklamy. Rozhodně nebudete litovat!


Proč se vyplatí
:
Garantem je Google a jeho partneři, kdy se vám snaží v mnoha online kurzech předat cenné informace na praktických příkladech.

Jaká témata nabízí:
Od základů online marketingu přes online podnikání až po propagaci a expanzi vašeho byznysu. Doplňují ho témata jako produktivita práce, online bezpečnost i „design thinking“.

Platnost certifikátu:
Aktuálně nemá omezení.

Celkem v roce 2020 nabízí digitální garáž  27 kurzů, které vám mohou zabrat až 90 hodin času. Vhodné je začít Základy digitálního marketinguabsolvováním tohoto kurzu získáváte certifikát.

2. Mergado

Možná jste o aplikaci Mergado někdy slyšeli. Mergado je užitečný nástroj pro správu inzerce na zbožových vyhledávačích a nejen tam. Pokud jej ovládnete, můžete získat náskok před konkurencí. Základy si osvojíte raz dva. Funkce pochopíte díky školení, které samo Mergado pořádá.

Proč se vyplatí:
Osvojíte si funkce aplikace Mergado, certifikát získáte na základě online testu.

Jaká témata nabízí:
Ovládání aplikace Mergado, tipy pro kvalitu výstupního feedu. Informace, jak posunout online marketing výše.

Platnost certifikátu:
Aktuálně je platnost stanovena na 2 roky.

Po konci kurzu můžete požádat o certifikační test, pokud v Mergadu spravujete alespoň 2 e-shopy. Jisté omezení tu tedy je, ale vše se dá domluvit. Nebojte se a oslovte přímo Mergado. Test vám přijde na e-mail, splnit ho musíte do 24 hodin. Obsahuje teoretické i praktické otázky, které prověří vaši znalost používání Mergada. Do týdne očekávejte vyhodnocení. Drobné chyby můžete opravit, v opačném případě můžete test po půl roce opakovat.

3. HUBSPOT academy

Pokud bychom hledali konkurenta pro Google Digitální garáž, je to HUBSPOT. Chcete se naučit přemýšlet více strategicky? Cíleně oslovit návštěvníky a přeměnit je na spokojené zákazníky? Ponořte se do světa Inbound marketingu (využívá blog, SEO, sociální sítě, marketingovou automatizaci a další nástroje spojené pro získání potenciálních zákazníků). Jednotlivé kurzy vám zaberou řadu hodin. Vyberte si proto kurz na míru vašim potřebám. Certifikaci pak zvládnete bez problému. Nápomocný vám může být i seznam otázek, se kterými se můžete setkat v testu.


Proč o tom přemýšlet:
Vybírat můžete z nepřeberného množství témat, kurzů a certifikace. Školení a kurzy jsou celosvětově uznávané. Navíc potrénujete oborovou angličtinu.

Jaká témata nabízí:
Obsahový marketing, marketingové nástroje nebo online prodej.

Platnost certifikátu:
Aktuálně je platnost stanovena na 2 roky.

4. GAIQ – certifikát z Google Analytics

Jak napovídá název, kurz se zaměřuje na Google Analytics. Dozvíte se, jak pracovat s měřícími nástroji Google. Současně se naučíte, jak údaje získat a analyzovat tak, aby byly ku prospěchu vaší firmě, e-shopu či stránce. Základní kurzy jsou v češtině, pro pokročilejší je nutné přepnout do angličtiny. V případě, že zatoužíte po certifikaci, stačí absolvovat kurz a složit zkoušku. Pokud vám stále nebude něco jasné či bude třeba osvěžit vědomosti, navštivte Nápovědu Analytics. Najdete odpovědi na všechny vaše otázky.


Proč o tom přemýšlet
:
Google Analytics je základním prvkem webové analytiky. Bez něj cokoliv dalšího v digitálním marketingu nemá smysl. Minimálně základy byste ovládat měli.

Jaká témata nabízí:
Webová analytika

Platnost certifikátu:
Aktuálně je platnost stanovena na 1 rok.

5. EdX

Méně známá platforma, která by však neměla uniknout vaší pozornost je EdX. Přes 2500 online kurzů od více než 140 institucí. V čele garantů stojí MIT, Harvard University či Berkeley. Zvučná jména, co říkáte? Aktuálně zde najdete asi největší výběr online kurzů, ty jsou navíc pro všechny zdarma. Pokud toužíte po konkrétním certifikátu, jeho cena se liší na základě vybraného kurzu.


Proč o tom přemýšlet
:
Široký záběr témat, od počítačových dovedností přes cizí jazyky až po analytiku a HR. Nepřeberné množství kurzů, které zaberou stovky hodin!

Jaká témata nabízí:
Ovládání PC, cizí jazyky, HR, webová analytika a data mining, obchod i management.

Platnost certifikátu:
Záleží na typu certifikace.

6. SEMrush

Znáte nástroj SEMrush? U nás existuje podobná alternativa v češtině, a to Marketing Miner. I tak si ale SEMrush pojďme představit. Jedná se o SEO nástroj, který umí webový audit, analýzu SEPR či zanalyzovat vaši konkurenci. Samotný nástroj je placený, nicméně nabízí bezplatné kurzy a s nimi i certifikaci. Všechny kurzy najdete přehledně na jednom místě. Více než 67 lekcí, které vás provedou nejen světem SEO.

Z certifikace doporučujeme:


Proč o tom přemýšlet
:
Zahloubáte se do světa organického vyhledávání. Někdy ušetří i tisíce na kreditu, tak proč nezkusit odladit svůj web pro lidi.

Jaká témata nabízí:
SEO

Platnost certifikátu:
Není omezena.

7. Seduo

Český vzdělávací portál, který je zaměřený na profesní vzdělávání. Na své si přijdou jak studenti, tak zaměstnanci či podnikatelé. Od obchodu přes IT až po projektové řízení či Excel. Vše na jednom místě, v češtině. Cílem je kariérní růst, a tomu je uzpůsobená také tématika. Mnoho kurzů je na Seduo zdarma, část placená. U řady z nich můžete získat certifikát. Při hledání vhodného kurzu se nechte navést hodnocením od uživatelů.


Proč o tom přemýšlet
:
Kurzy v češtině, široký záběr témat a možnost osahat si řadu odvětví, nejen online marketing.

Jaká témata nabízí:
Obchod, komunikace, prezentace, marketing, produktivita či HR a právo.

Platnost certifikátu:
Není omezena.

8. Facebook BluePrint

Facebook BluePrint obsahuje přes devadesát e-learningových kurzů. Jedná se o bezplatné školení, které se zaměřuje na Facebook. Průvodce ukazuje možnosti online propagace na této sociální síti. Otestujte své znalosti a poznejte Facebook více do hloubky. A následně potvrďte své znalosti certifikací.


Proč o tom přemýšlet
:
Facebook vás svým výkonem může překvapit.

Jaká témata nabízí:
Facebook

Platnost certifikátu:
Není omezena.

Nevěříte? Věřte! Ještě nekončíme

Výčet bezplatných kurzů stále není kompletní. Pokud najdete další tip na vhodnou certifikaci, ozvěte se a my ho do přehledu doplníme. V případě, že tohle není cesta pro vás a potřebujete se svěřit do rukou odborníků s více než desetiletou praxí, napište nám. Rádi vám pomůžeme s vhodnou strategií, která podpoří vaše podnikání.

Zaujalo vás téma? Pak by vás mohl zajímat také náš další článek

Brand building je závod na dlouhou trať. Když budete cílovce vonět i po doběhu, bohatě se vyplatí

Sáhněte si do vzpomínek a vylovte z nich pár reklam na parfém. V hlavě se vám zřejmě budou procházet neznámé krásky ve vlajících šatech a pohledy na západ slunce. Pak se ale objeví chlápek z reklamy na pánskou řadu deodorantů, který jede na koni. Obráceně. Znáte ho, a i když vám ze začátku asi lezl na nervy podivnými hláškami z pláže nebo sprchy, okamžitě si ho spojíte se značkou Old Spice. Proč tomu tak je? Může za to brand building. Někdo ve firmě se totiž před pár lety rozhodl jít jinou cestou než konkurence. Zkusíte to taky?

Přečíst článek

Čtěte nejnovější články s předstihem

Zaujalo vás, jak pracujeme? Chcete s námi probrat váš projekt nebo se na něco zeptat?

Martin Zettík - { .occupation }}

Na první kontakt je připraven

Martin Zettík - { .occupation }}

Martin Zettík

obchodní ředitel

608 840 104

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

martin.zettik@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz