Klient

Klient

  • Softwarová společnost založená v roce 1990
  • Mzdový systém využívá přes 7 300 zákazníků
  • Celkové tržby přes 150 milionů korun
  • Spolupráce s optimiem od roku 2016

Snížili jsme náklady, zvýšili poptávku. Tuto “pohádku” by si přál vyslechnout snad každý klient. U Vemy se nám právě tento výsledek meziročně podařil.

Na dosažení kvalitních výsledků nemáme žádnou kouzelnou poučku. Nastavte si účet tak a onak a budete lepší. Takhle to nefunguje. Za našimi výsledky stojí kvalitní příprava a spousta testování.

Vemu jsme přebírali do naší správy ve chvíli, když už společnosti běžela reklama na Adwords a Skliku. Protože jsme přebírali účet, kde už nějaké reklamy běžely, mohli jsme vycházet z dosažených výsledků a lépe tak nastavit naše kampaně. Cíl byl jasný – za stanovený rozpočet získat co nejvíce poptávek (konverzí).

alt title

Cesta za dokonalým účtem – 8 kroků, bez kterých to nejde

Pojďme se podívat, jaké kroky podnikáme, když přebíráme do naší správy klientský účet:

  1. Úvodní audit – zhodnotíme stav, ukážeme co není správně a navrhneme řešení.
  2. Souhlas klienta – veškeré změny a úpravy má klient neustále pod kontrolou.
  3. Testovací objednávka – pokud jsou v účtu zaznamenány konverze a je se tedy čeho chytnout, děláme testovací objednávku. Zjišťujeme, zda se konverze správně měří. Často se ukáže, že klient má nastavené měření konverzí špatně. Spuštění kampaní se pak prodlouží o správné nastavení analytiky. To naštěstí nebyl případ Vemy.
  4. Pohled do minulosti – zkoumáme hodně dlouhé období. Sledujeme, co v účtu fungovalo a co ne.
  5. Architektura účtu – pokud je potřeba, navrhujeme zcela novou strukturu, klíčová slova, nové inzeráty . Pokud jsou v účtu reklamy, které fungovaly, ponecháme alespoň dva inzeráty, které nejlépe fungovaly. U Vemy jsme přesně toto udělali.
  6. Nové inzeráty – do testovacích kampaní začínáme vkládat vlastní nové inzeráty.
  7. Analýza klíčových slov a vyhledávacích dotazů – analyzujeme tisíce slov, které byly v sestavách v minulosti použity. Ty rozdělíme na balíky slov, která vyloučíme a těch, která dále použijeme.
  8. Maximální relevance klíčových slov k vyhledávacím výrazům – používáme nejvýše pár (myšleno jednotek) klíčových slov na jeden inzerát.
alt title

Tato startovací práce je nezbytná. Díky ní se nám pak otevírá prostor pro další rozvoj a další kvalitní nové sestavy. Vždy se snažíme mít co největší přehled o tom, co funguje, co jsme již vyzkoušeli a kudy naopak cesta nevede. Všechny zásadní úpravy si zaznamenáváme, protože co nefunguje dnes, může se ukázat jako dobrý způsob propagace třeba za rok. Například v obsahové síti vyloučíme weby, kde je nyní drahá a klientem neakceptovatelná cena za konverzi a za proklik. Za rok se může stát, že vytěžíme potenciál webových stránek, které fungovaly, a dříve vyloučené weby jsou pak novým zdrojem s novými potenciálními zákazníky.

Když vysoká cena za proklik nevadí

Po úvodní fázi jsme jako hlavní strategii zvolili výraznou podporu slov, které pro klienta znamenají core business. Zároveň se ve vyhledávání snažíme podpořit pozici Vemy jako jedničky na mzdy. Proto pečlivě hlídáme, aby slova jako „mzdový program“ byla co nejvýše.

Čeho jsme tím docílili?
43% nárůst ceny za proklik
Hrůza? Ale kdepak. Jsou mnohem podstatnější údaje:
66% zvýšení počtu konverzí
48% zvýšení podílu zobrazení ve vyhledávání

U klíčových slov vždy rozlišujeme, zda je dané slovo či fráze důležitým pro business klienta, nebo spíše vedlejší. Podle toho definujeme cenu za proklik a celkovou strategii pro práci s klíčovými slovy.

Zaměřujeme se se také na viditelnost ve vyhledávání, což dokazuje Vema s polovičním nárůstem podílu v zobrazení.

Udržet setrvalý stav není žádná legrace

Udržet se každý měsíc na stejném výkonu není snadné. Je to dokonce velmi obtížné. Byť se to navenek může jevit jako něco samozřejmého. Mít takto výkonné kampaně v komplikovaném oboru, ve kterém hledáte větší společnosti, nikoli jedince, znamená každý měsíc projít tisíce klíčových slov, obměňovat inzeráty a hlídat si ceny.

Procházíme pravidelně search termy, analyzujeme počty prokliků, impresí, utracenou sumu, pozici, konverzní poměr a počet konverzí. Navíc u takovýchto systémů to ani není o tom, že by se člověk mohl rozhodovat na základě tvrdých konverzí. Řešíme i mikrokonverze. Mnohdy ani toto všechno nestačí a pak je to o zkušenostech a “citu”, kterým slovům ještě šanci dáme a kterým už ne.

Roční porovnání a výsledky ale stojí za to:
10% úspora kreditu
27,1% nárůst počtu konverzí
29% snížení ceny za konverzi
“S agenturou optimio se nám daří neustále dosahovat lepších a lepších výsledků. Jsme si vědomi, že se za tím skrývá spousta mravenčí práce. K dispozici máme každý měsíc podrobné statistiky, které dávají dokonalou zpětnou vazbu. Ceníme si též ochoty a příjemné komunikace.”
Libor Procházka

Libor Procházka

Vedoucí oddělení marketingu Vema, a. s.

Na projektu pracovali

  • Marek Žáček - { .occupation }}

    Marek Žáček

    account manažer, uživatelské testování

  • Matěj Konečný - { .occupation }}

    Matěj Konečný

    PPC

  • Jana Pešová - { .occupation }}

    Jana Pešová

    Facebook

  • Janka Šeteščáková - { .occupation }}

    Janka Šeteščáková

    reporty

Zajímá vás více o naší práci?

Všechny reference

Zaujalo vás, jak pracujeme? Chcete s námi probrat váš projekt nebo se na něco zeptat?

Martin Zettík - { .occupation }}

Na první kontakt je připraven

Martin Zettík - { .occupation }}

Martin Zettík

obchodní ředitel

608 840 104

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

martin.zettik@optimio.cz