5 minut
Potřebujete rychle vytvořit landing page pro prezentaci vašeho nového produktu nebo služby, ale vaši vývojáři vám dali stopku? Zjistili jste, že informace, které na aktuální stránce máte, nejsou dostatečné a potřebujete je jednoduše rozšířit? Chcete vytvořit microsite pro konkrétní cílovou skupinu?
Máme pro vás řešení → no-code nástroj Webflow. V Optimiu jsme postavili kariérní stránku doslova od A do Z právě za pomoci Webflow. Začali jsme hloubkovými rozhovory, pokračovali návrhem wireframu a vytvořili funkční stránku.
Základem naší práce byl úvodní brief s HR, od které podnět na potřebu úpravy kariérní stránky přišel. Dennodenně se setkává s potenciálními uchazeči o práci v Optimiu a fungování firmy i jednotlivých oddělení zná velmi dobře. Součástí briefu tedy nebyly pouze otázky zaměřené na uchazeče, ale i na její práci či firmu.
Ptali jsme se na to, co uchazeče zajímá a na co se nejčastěji ptají. Zajímaly nás rozdíly mezi juniory i seniory tak, jak je během pohovorů vnímá HR. Zjišťovali jsme, jakým způsobem funguje nábor od nalezení uchazeče po onboarding. Mimo jiné jsme si sestavili seznam benefitů práce v Optimiu, které by mohly být pro uchazeče zajímavé.
Zjištěné informace jsme si chtěli ověřit u reálných zaměstnanců, a proto jsme se rozhodli realizovat hloubkové rozhovory. Úvodní brief s HR nám posloužil k sestavení scénáře. Pro testování jsme vybrali celkem 6 respondentů. Skupina se skládala ze 3 respondentů, kteří do Optima nastoupili nově (převážně junioři) a 3 respondentů, kteří zde pracují několik let (převážně senioři). Otázky ve scénáři se mírně lišily dle skupin. Rozdělení témat ve scénáři a cíle však byly zachovány.
Scénář jsme rozdělili do tří hlavních částí:
O tom, jak hloubkové rozhovory děláme, můžete zjistit podrobnější informace v tomto článku.
Výsledky jsou seskupeny do tematických celků v nástroji miro.com. Tmavší barva = nejčastěji zmiňované. Světlá barva = zmíněno pouze jednou.
A co jsme například zjistili?
Následně jsme sestavili pro Optimio dvě persony – junior a senior. Persony obsahovaly základní požadavky ze strany Optimia například na zkušenosti či znalosti, ale i výsledky z hloubkových rozhovorů tzn. požadavky na firmu i pozici ze strany uchazečů.
Příklad persony pro seniorní pozici
Na základě zjištěných informací jsme připravili wireframe pro kariérní stránku i detail pozice. Kromě klasického výpisu pozic, kontaktu nebo postupu u výběrového řízení jsme se zaměřili na tyto části:
Důvody, proč s námi pracovat
Benefity, které firma nabízí
Focus na zkušenosti a repertoár našich klientů
Fotografie z událostí a společných akcí
Seznámení s kolegy podle oddělení
Součástí práce na wireframu byla i spolupráce s content oddělením, které postupně ladilo copy tak, aby bylo zachováno hlavní sdělení, které je pro uchazeče důležité.
Wireframe byl podkladem pro tvorbu samotných landing pages na Webflow. Mezikrokem obvykle bývá grafický návrh nové stránky nebo webu. My jsme však chtěli grafiku maximálně sladit s webem Optimia a využili jsme již hotový grafický manuál. Na míru jsme vytvořili pouze nové ikony.
Pro stránky detailu pozice jsme využili CMS (Content Management System) v překladu Systém pro správu obsahu. Zjednodušeně jde o redakční systém, který umožňuje snadnou správu obsahu na webu bez nutnosti úpravy nastavení vzhledu stránky nebo programování. CMS v rámci Webflow si předpřipravíte v administraci tak, aby se poté měnil pouze hlavní obsah.
Celou kariérní stránku si můžete prohlédnout https://kariera.optimio.cz.
Webflow je no-code nástroj pro tvorbu webu. Ocení ho grafici, kodéři i UX specialisté. Mezi jeho klienty už dlouhodobě patří také velké firmy jako je Dell, Upwork nebo Zendesk. V České republice na něm běží například stránky HR nástroj Pinya nebo stránky Budějovického Budvaru.
Hlavní výhodou Webflow je možnost tvorby celého webu nebo samotných vstupních stránek bez nutnosti vývojářů. I do Webflow můžete vložit ucelené části kódu (CSS, JS, …), ale není to nutné. Stává se tak ideálním a rychlým nástrojem v případě, že potřebujete rychle vytvořit novou stránku pro prezentaci vašeho nového produktu či služby. Využít ho můžete i v případě, kdy vaši vývojáři nemají momentálně čas na úpravu, ale vy změnu potřebujete rychle.
Hlavní výhody Webflow:
Problémy | Řešení |
---|---|
Inzerát v rámci blogu | Samostatná stránka pomocí CMS (mění se pouze obsah pro každou pozici, ostatní obsah stejný = snadná editace) |
Editace pouze jedním člověkem | Snadná editace, byli zaškoleni 4 lidé včetně HR |
Nesoulad s hlavní stránkou webu | Úprava copy a lepší prezentace informací pro seniory i juniory |
Život v Optimiu | Přidány fotografie, benefity |
Růst a vzdělávání | Přidání informace o možnosti vzdělávání, klientech a zkušenostech teamleaderů |
Tvorba vstupních stránek nebo webu dnes již nemusí stát pouze na vývoji. Webflow je jednoduché řešení pro všechny, kteří potřebují snadno a rychle připravit základní stránky či menší web. Ale pozor. Bez znalostí UX/HTML/CSS to nepůjde.
Řešíte podobnou potřebu nových landing pages nebo celého webu? V Optimiu vám s přípravou webu pomůžeme krok za krokem!