Powered by Smartsupp

Tvorba microsite kariérní stránky na Webflow

5 minut

Potřebujete rychle vytvořit landing page pro prezentaci vašeho nového produktu nebo služby, ale vaši vývojáři vám dali stopku? Zjistili jste, že informace, které na aktuální stránce máte, nejsou dostatečné a potřebujete je jednoduše rozšířit? Chcete vytvořit microsite pro konkrétní cílovou skupinu?

Máme pro vás řešení → no-code nástroj Webflow. V Optimiu jsme postavili kariérní stránku doslova od A do Z právě za pomoci Webflow. Začali jsme hloubkovými rozhovory, pokračovali návrhem wireframu a vytvořili funkční stránku. 

Důvody tvorby nové stránky

  1. Kariérní stránka nereflektuje hlavní cíle pro rok 2023 = získat seniorní specialisty do všech týmů.
  2. Nedostačující vstupní stránka pro oslovení širokého okruhu potenciálních kandidátů v rámci placených reklam.

Nedostatky aktuálního řešení

  1. Omezené možnosti snadné editace stránky.
  2. Nesoulad s hlavní stránkou webu – chyběla informace o tom, jak pracujeme např. naše vize, zaměření na výkon a data.
  3. Chybějící informace o tom, jak se žije zaměstnancům v Optimiu.
  4. Chybějící informace o možnosti vzdělávání a kariérního růstu seniorních lidí.

Jak jsme postupovali

První krok: Brief s HR

Základem naší práce byl úvodní brief s HR, od které podnět na potřebu úpravy kariérní stránky přišel. Dennodenně se setkává s potenciálními uchazeči o práci v Optimiu a fungování firmy i jednotlivých oddělení zná velmi dobře. Součástí briefu tedy nebyly pouze otázky zaměřené na uchazeče, ale i na její práci či firmu.

Ptali jsme se na to, co uchazeče zajímá a na co se nejčastěji ptají. Zajímaly nás rozdíly mezi juniory i seniory tak, jak je během pohovorů vnímá HR. Zjišťovali jsme, jakým způsobem funguje nábor od nalezení uchazeče po onboarding. Mimo jiné jsme si sestavili seznam benefitů práce v Optimiu, které by mohly být pro uchazeče zajímavé.

Druhý krok: Hloubkové rozhovory

Zjištěné informace jsme si chtěli ověřit u reálných zaměstnanců, a proto jsme se rozhodli realizovat hloubkové rozhovory. Úvodní brief s HR nám posloužil k sestavení scénáře. Pro testování jsme vybrali celkem 6 respondentů. Skupina se skládala ze 3 respondentů, kteří do Optima nastoupili nově (převážně junioři) a 3 respondentů, kteří zde pracují několik let (převážně senioři). Otázky ve scénáři se mírně lišily dle skupin. Rozdělení témat ve scénáři a cíle však byly zachovány.

Scénář jsme rozdělili do tří hlavních částí:

  • Výběr pozice a firmy
    CÍL  Zjistit, jaká kritéria jsou důležitá pro výběr firmy a pozice.
  • Samotná kariérní stránka a detail pozice
    CÍL  Zjistit, jaké informace by očekávali na stránce kariéry/detailu pozice.
  • Po nastoupení do firmy
    CÍL  Zjistit, jaká je aktuální spokojenost zaměstnanců a co jim ve firmě chybí.

O tom, jak hloubkové rozhovory děláme, můžete zjistit podrobnější informace v tomto článku.

Výsledky jsou seskupeny do tematických celků v nástroji miro.com. Tmavší barva = nejčastěji zmiňované. Světlá barva = zmíněno pouze jednou.

A co jsme například zjistili?

  1. Nebylo překvapením, že výběr online agentury se u juniorů a seniorů liší. Zatímco juniory tolik nezajímá platové ohodnocení, zajímají je spíše možnosti vzdělávání a rozvoj.
  2. Senioři jdou více do hloubky a ptají se například na procesy a komunikaci nejen na oddělení, ale i ve firmě. Zajímá je repertoár klientů a jejich morálka. Ptají se na konkrétní nástroje, se kterými firma pracuje, ať už ty procesní (např. Teamwork, Trello, Asana), tak v rámci specializace.
  3. V rámci vzdělávání zajímají seniory zejména možnosti účasti na konferencích a další možnosti kariérního růstu v rámci firmy. 
  4. Obě skupiny zajímá velmi podobně celková atmosféra ve firmě a kolegové. Primárně je zajímá osobnost team leadera a jeho zkušenosti, ale dívají se i na ostatní. Prochází celý web včetně sociálních sítí.

Třetí krok: Vytvoření person

Následně jsme sestavili pro Optimio dvě persony – junior a senior. Persony obsahovaly základní požadavky ze strany Optimia například na zkušenosti či znalosti, ale i výsledky z hloubkových rozhovorů tzn. požadavky na firmu i pozici ze strany uchazečů.

Příklad persony pro seniorní pozici

Čtvrtý krok: Vytvoření wireframu

Na základě zjištěných informací jsme připravili wireframe pro kariérní stránku i detail pozice. Kromě klasického výpisu pozic, kontaktu nebo postupu u výběrového řízení jsme se zaměřili na tyto části:

Důvody, proč s námi pracovat

Benefity, které firma nabízí

Focus na zkušenosti a repertoár našich klientů

Fotografie z událostí a společných akcí

Seznámení s kolegy podle oddělení

Součástí práce na wireframu byla i spolupráce s content oddělením, které postupně ladilo copy tak, aby bylo zachováno hlavní sdělení, které je pro uchazeče důležité.

Pátý krok: Vytvoření stránek na Webflow

Wireframe byl podkladem pro tvorbu samotných landing pages na Webflow. Mezikrokem obvykle bývá grafický návrh nové stránky nebo webu. My jsme však chtěli grafiku maximálně sladit s webem Optimia a využili jsme již hotový grafický manuál. Na míru jsme vytvořili pouze nové ikony. 

Pro stránky detailu pozice jsme využili CMS (Content Management System) v překladu Systém pro správu obsahu. Zjednodušeně jde o redakční systém, který umožňuje snadnou správu obsahu na webu bez nutnosti úpravy nastavení vzhledu stránky nebo programování. CMS v rámci Webflow si předpřipravíte v administraci tak, aby se poté měnil pouze hlavní obsah.

Celou kariérní stránku si můžete prohlédnout https://kariera.optimio.cz.

Proč právě Webflow?

Webflow je no-code nástroj pro tvorbu webu. Ocení ho grafici, kodéři i UX specialisté. Mezi jeho klienty už dlouhodobě patří také velké firmy jako je Dell, Upwork nebo Zendesk. V České republice na něm běží například stránky HR nástroj Pinya nebo stránky Budějovického Budvaru.

Hlavní výhodou Webflow je možnost tvorby celého webu nebo samotných vstupních stránek bez nutnosti vývojářů. I do Webflow můžete vložit ucelené části kódu (CSS, JS, …), ale není to nutné. Stává se tak ideálním a rychlým nástrojem v případě, že potřebujete rychle vytvořit novou stránku pro prezentaci vašeho nového produktu či služby. Využít ho můžete i v případě, kdy vaši vývojáři nemají momentálně čas na úpravu, ale vy změnu potřebujete rychle. 

Hlavní výhody Webflow:

  • Významná úspora času za kódování grafiky a nasazování na CRM.
  • Možnost předvybrat šablonu webu a upravit si ji na míru.
  • Umožňuje vytvořit si web na „zelené louce” tzn. může využít vlastní grafiku a UX.
  • Umožňuje napojení na již zmiňované CMS → jedna vizuálně stejná stránka, různý obsah.
  • Snadná editace obsahu.
  • Čistota kódu a bezpečnost.

Povedlo se vyřešit původní problémy?

Problémy Řešení
Inzerát v rámci blogu Samostatná stránka pomocí CMS (mění se pouze obsah pro každou pozici, ostatní obsah stejný = snadná editace)
Editace pouze jedním člověkem Snadná editace, byli zaškoleni 4 lidé včetně HR
Nesoulad s hlavní stránkou webu Úprava copy a lepší prezentace informací pro seniory i juniory
Život v Optimiu Přidány fotografie, benefity
Růst a vzdělávání Přidání informace o možnosti vzdělávání, klientech a zkušenostech teamleaderů

Závěrem

Tvorba vstupních stránek nebo webu dnes již nemusí stát pouze na vývoji. Webflow je jednoduché řešení pro všechny, kteří potřebují snadno a rychle připravit základní stránky či menší web. Ale pozor. Bez znalostí UX/HTML/CSS to nepůjde.

Řešíte podobnou potřebu nových landing pages nebo celého webu? V Optimiu vám s přípravou webu pomůžeme krok za krokem!

Staňte se také naším klientem

A co vaše ponákupní komunikace

Dejte nám vědět a my se vám ozveme. Probereme veškeré možnosti a ukážeme vám, jak takovou ponákupní komunikaci zvládnout.

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol

605 343 241

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz