Vyplatí se investovat do Skliku? Stali jsme se certifikovanou agenturou

4 minuty čtení

Rusko, Bělorusko, Japonsko, Jižní Korea a Čína. Jediné země na světě, kde Google nedrží monopolní postavení mezi internetovými vyhledávači. Spolu s Českou republikou. Za 15 let existence se Googlu v ČR nepodařilo to, co se podařilo téměř všude jinde na světě. Porazit lokální konkurenci. Seznam.cz si stále drží 11,5 % ve vyhledávání na českém internetu.

Téměř 12 % není málo. Vezměte si, že například každých 12 uživatelů ze 100, kteří si chtějí koupit například levný mobilní telefon na internetu, zadá „nejlevnější telefon do 5 000 Kč“ do Seznamu. Ne do Googlu. Takže PPC reklamy v Google Ads ho zcela minou.

U některých vyhledávacích dotazů to může být více, u některých méně. Ale průměrně 11,5 % zákazníků, to už stojí za to, abyste se reklamě na Seznam.cz věnovali, co říkáte? Určitě už jste slyšeli, že PPC reklamní systém na vyhledávači Seznam.cz se jmenuje Sklik. Možná jste ale neslyšeli, jaké jsou jeho výhody a nevýhody. Proto si o nich pojďme říct více.

Optimio patří mezi certifikované agentury Sklik Řadíme se mezi 19 agentur v České republice (a 2 v Brně), které získaly status certifikované agentury Seznamu. Jen za rok 2020 jsme utratili za reklamy našich klientů na Seznamu více než 17 milionů Kč. Naše zkušenosti v kombinaci s know-how samotného Seznamu a dalších partnerů, které můžeme nabírat skrz fórum a konference nás posune ještě dál. Mimo jiné:
  • máme k dispozici běžně nedostupná data,
  • veškeré problémy můžeme přednostně komunikovat s Sklik podporou
  • a beta verze aktualizací v systému předem testujeme, takže reklamy optimalizujeme rychleji než ostatní.
Chcete tyto a další výhody využít ve prospěch svého produktu nebo služby? Napište nám a začneme auditem vašeho online marketingu.
PPC team leader Matěj Konečný přebírá plaketu Certifikované agentury Sklik

Na Google se vyhledává, domovská stránka je ale často na Seznamu

Seznam v Česku stále drží Google na uzdě. Přesto však jeho podíl na trhu postupně klesá (ještě v roce 2014 držel Seznam více než 50 %). To však neznamená, že by Seznam umíral. Naopak se na tuto situaci dobře adaptoval a začal nabízet další služby, jako jsou například Seznam zprávy, TV Seznam nebo Mapy.cz. Kromě vlivu na obchodní výsledky firmy má tato obsahová síť pozitivní účinek i pro vás, jako zadavatele reklamy.

I lidé, kteří vyhledávají na Googlu totiž často používají jako domovskou stránku Seznam.cz a na těchto webech se přirozeně pohybují.

Jen za leden 2021 weby Seznamu.cz (patří sem mimo jiné i Novinky.cz nebo Super.cz) zaznamenaly 17 milionů návštěvníků.

Výsledkem je kvalitnější obsahová síť a relevantní weby, na kterých se objevuje vaše reklama. Především dynamický remarketing proto v této síti funguje hodně dobře. Často lépe než na Googlu.

O 40 % úspěšnější retargetingové kampaně na Skliku „Z dat našich klientů vyplývá, že retargetingové kampaně v obsahové síti na Skliku jsou přibližně o 40 % úspěšnější než na Googlu,“ říká Matěj Konečný, Team Leader našeho PPC týmu.

Při práci s Sklikem se bez odborníka neobejdete

Seznam.cz samozřejmě nemá tolik prostředků jako světový Gigant Google, a proto nabírá manko hlavně v oblasti správy kampaní nebo automatizace. Co se týče novinek a inovací, často spíše svého mladšího bratříčka (Seznam vznikl v roce 1996, Google až 1998) kopíruje. To je pochopitelné, vzhledem k tomu, že Google v roce 2020 překonal tržní hodnotu 1 bilionu dolarů a hodnota Seznam.cz se pohybuje v jednotkách miliard... korun.

PPC specialisté jsou zvyklí na pokročilou správu z Googlu a na Seznam se tyto prvky dostávají někdy i s výrazným zpožděním. Google Ads Editor proto poskytuje výrazně vyšší komfort při práci než příprava kampaní v Skliku.

Výsledné PPC reklamy v Skliku však mohou být naopak úspěšnější než ty na Googlu, ale musí se to s nimi umět.

Zaujalo vás téma? Pak by vás mohl zajímat také náš další článek

Souboj člověka s umělou inteligencí: Co dělat, když automatizace PPC reklam selhává?

Automatizace je nejskloňovanějším trendem současného světa PPC. Je rychlejší, efektivnější a levnější. Pokud ji ovšem umíte správně použít. Snadno se totiž může stát, že vás automatická kampaň vyjde dráž než špičková práce zkušeného specialisty. Zjistěte, jak automatizaci smysluplně využít, a vyhněte se zbytečným a drahým přešlapům

Přečíst článek

Čtěte nejnovější články s předstihem

Zaujalo vás, jak pracujeme? Chcete s námi probrat váš projekt nebo se na něco zeptat?

Martin Zettík - { .occupation }}

Na první kontakt je připraven

Martin Zettík - { .occupation }}

Martin Zettík

obchodní ředitel

608 840 104

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

martin.zettik@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz