7 minut čtení
Nezáleží na tom, jestli s online marketingem začínáte, nebo už jste ostřílený matador. Funkce jednotlivých reklamních systémů či zbožových srovnávačů dokážou zaskočit i ty zkušenější z nás. Svěřte své účty do rukou ostřílených PPC specialistů, kteří ve složitém světě plném strategií, algoritmů a kreditů umí chodit.
Vyhledávají zákazníci vaši firmu na Google? Oslovte je pomocí Google Ads. Zadejte do prohlížeče adresu ads.google.com a přihlaste se. Sdělte nám svoje klientské číslo, které najdete v horním panelu vpravo vedle nástrojů a nastavení. Požádáme o propojení účtů a vy obdržíte pozvánku.
Pozvánku najdete ve vašem e-mailu a vyskočí i v upozorněních vedle klientského čísla. V administraci Google Ads pak klikněte na symbol klíče, tedy na nástroje a nastavení. Zvolte možnost přístup k účtu a přejděte na záložku správci, kde žádost schválíte.
Bez služby Google Merchant Center se neobejdete při tvorbě kampaní u Google nákupů a dynamického remarketingu. Merchant Center spolehlivě nahraje veškerá data a údaje o produktech z vašeho e-shopu, získané informace prověří a upozorní vás na případné nesrovnalosti.
Pro nasdílení přístupu zadejte do prohlížeče adresu merchants.google.com a klikněte na tlačítko přihlásit se. Následně vyberte možnost přihlásit se do služby Merchant Center. Po přihlášení na hlavní stránce klikněte na klíč symbolizující nastavení a zvolte možnost přístup k účtu.
Na další stránce v sekci uživatelé klikněte na modré plus a zadejte náš e-mail, tedy optimio.ppc@gmail.com. Jakmile nasdílení potvrdíme i my a uvidíte v účtu dalšího uživatele, zkontrolujte, zda je udělené oprávnění správce.
Sklik je další reklamní systém, díky kterému můžete inzerovat na Seznam.cz, ale i na dalších partnerských webech. Agenturu sem přidáte několika jednoduchými kroky. Přihlaste se do svého účtu na adrese sklik.cz.
Po přihlášení v pravém horním rohu, vedle údaje o zbývajícím kreditu, zkopírujte e-mail a pošlete ho na pověřenou osobu, obvykle na account managera. Jakmile nám zprávu pošlete, přijde vám na e-mail notifikace, kterou schválíte.
Zbozi.cz porovnává ceny produktů z e-shopů. Tento marketingový kanál může při správné optimalizaci podpořit prodej vašich produktů. Přihlaste se do klientské zóny na klient.seznam.cz, po prokliku na hlavní stránku zvolte v levém menu záložku nastavení a následně účty s přístupem k mému účtu. Pro otevření dialogového okna vpravo klikněte na tlačítko nabídnout přístup. Vypište agenturní e-mail, v našem případě optimio@seznam.cz, jako službu zvolte zbozi.cz a vyberte úroveň práv zboží správce.
Pokud by nastala situace, že přístup někdo nabídne vám, zvolte v levém sloupci pod nastavením záložku účty, ke kterým mám přístup, kde žádost schválíte.
V případě zbožového srovnávače heureka.cz neexistuje systém nasdílení přístupů jako u zbozi.cz. Obraťte se proto na našeho account managera a pošlete mu své přístupové údaje.
V Mergadu můžete upravovat feed vašeho e-shopu pro účely snadnější inzerce na zbožových srovnávačích. Přejděte na stránku mergado.cz a přihlaste se ke svému účtu. V sekci e-shopy klikněte na ikonu postaviček symbolizující uživatele.
Vypište agenturní e-mail, v našem případě marek.zacek@gmail.com, a přidělte oprávnění na úrovni zápis. Zde nevolíte nejvyšší oprávnění, protože vlastník jste vy.
Tento nástroj sleduje data o uživatelích na webu, která následně analyzujeme a i na jejich základě vytváříme co nejefektivnější kampaně napříč marketingovými kanály.
Přejděte na adresu analytics.google.com a přihlaste se. V levém panelu dole klikněte na ikonu ozubeného kolečka symbolizující správce. Zůstaňte v záložce správa a vyberte možnost správa uživatelů účtu v prvním sloupci.
Po prokliku přes ikonu s plusem v pravém horním rohu přidejte uživatele.
V našem případě použijte e-mail analytics.optimio@gmail.com. V oprávnění zaškrtněte všechna pole, tedy upravit, spolupracovat, číst a analyzovat a správa uživatelů. Spravovat uživatele potřebujeme z toho důvodu, abychom do služby mohli přidávat i další kolegy.
Přes Google Tag Manager se spouští marketingové a měřící nástroje. Na stránku lze implementovat třeba javascriptové kódy nebo chat s obchodem. Platforma má totiž jednu velkou výhodu. S téměř všemi úpravami si poradí sám markeťák a nemusí tak neustále komunikovat s vývojářem.
Přihlaste se na adrese tagmanager.google.com. Pro nasdílení přístupů a práv jděte na daný účet a kontejner vašeho webu. Vpravo klikněte na ozubené kolečko.
Jakmile se prokliknete do správce kontejneru (nebo-li vašeho webu), vyberte v levé části záložku účet a možnost správa uživatelů.
Ve správě uživatelů uvidíte, kdo všechno a s jakými právy má ke kontejneru přístup. Pro přidání dalšího uživatele, klikněte vpravo nahoře na modré plus.
Po otevření dialogového okna napište e-mail uživatele, v našem případě analytics.optimio@gmail.com. V oddílu oprávnění účtu musí být vybrána práva správce i uživatele. Následně rozklikněte možnost nastavit vše.
Po prokliku zatrhněte všechna oprávnění, tedy publikování, schvalování, úpravy a čtení. Je to z toho důvodu, aby pozvaný uživatel mohl s GTM pracovat bez omezení – přidávat značky, proměnné, spouštěče a následně je debuggovat a publikovat na web.
Oprávnění potvrďte vpravo nahoře tlačítkem hotovo a v závěru ještě stiskněte možnost pozvat.
Služba Google Search Console měří návštěvnost a výkon webu, aby vaše stránka ve výsledcích vyhledávání obsazovala přední pozice.
Zadejte do prohlížeče stránku search.google.com/search-console. Vlevo nahoře klikněte na ikonu s čárami (neboli na hamburger menu) symbolizující další možnosti a následně vyhledejte službu. Zde vyberte svůj web. Přes tento proklik se dostanete do rozhraní služby GSC.
Pro nasdílení přístupu dalším uživatelům přejděte do nastavení, zvolte záložku uživatelé a oprávnění a vpravo klikněte na možnost přidat uživatele.
Do dialogového okna vyplňte e-mail uživatele, v našem případě analytics.optimio@gmail.com. Zvolte úplné oprávnění, vše potvrďte tlačítkem přidat a máte hotovo.
Linkedin, jakožto největší profesní síť na světě, vám dá možnost prostřednictvím reklamy proniknout mezi potenciální zákazníky z business sféry. Díky detailním možnostem cílení (např. dle pracovní pozice) je Linkedin velmi oblíbený mezi personalisty a headhuntery. Výrazně se hodí zejména pro inzerci v B2B segmentu.
Přístup do reklamního správce Linkedin je potřeba nasdílet v případě, že vám agentura, nebo freelancer budou vytvářet a spravovat PPC kampaně.
Díky Hotjaru do detailu porozumíte vašemu webu. Slouží k pokročilé analýze chování návštěvníků. Dokáže sledovat, kam až zákazníci doskrolují, kam klikají atd. Na druhou stranu hodně zpomaluje web, a proto se nasazuje jen dočasně. Zde je návod pro nasdílení účtu:
Facebook patří také mezi mocné reklamní nástroje, pokud v něm tedy umíte chodit. Ještě nemáte Business manager pro správu reklam? Zde je ucelený návod, jak jej založit.
Pro přidání agentury zvolte v rámci nastavení firmy v levém sloupci záložku partneři a přidejte partnera, se kterým budete položky sdílet. Připojíte ho pomocí unikátního ID čísla, které zadáte do dialogového okna po kliknutí na tlačítko přidat. Naše Facebook ID je: 806528376787086
Pokud potřebujete nasdílet přístup i u dalších položek, například u reklamního účtu, postupujte obdobně jako u přidání partnera.
Při nastavování jakéhokoliv přístupu myslete na to, že vždy potřebujeme mít nejvyšší oprávnění, abychom mohli pohodlně pracovat s konkrétním nástrojem a nemuseli jsme každý úkon posílat vám. Celá spolupráce je pak příjemnější pro obě strany. Pokud vás napadají další otázky a ocenili byste odbornou pomoc s udělením přístupů, neváhejte se na nás obrátit.