Kompletní návod, jak nasdílet přístupy k reklamním účtům

7 minut čtení

Nezáleží na tom, jestli s online marketingem začínáte, nebo už jste ostřílený matador. Funkce jednotlivých reklamních systémů či zbožových srovnávačů dokážou zaskočit i ty zkušenější z nás. Svěřte své účty do rukou ostřílených PPC specialistů, kteří ve složitém světě plném strategií, algoritmů a kreditů umí chodit.

Rychlý rozcestník

Radost z nasdileni pristupu

Reklamní systémy

Vyhledávají zákazníci vaši firmu na Google? Oslovte je pomocí Google Ads. Zadejte do prohlížeče adresu ads.google.com a přihlaste se. Sdělte nám svoje klientské číslo, které najdete v horním panelu vpravo vedle nástrojů a nastavení. Požádáme o propojení účtů a vy obdržíte pozvánku.

Klientské číslo v Google Ads

Pozvánku najdete ve vašem e-mailu a vyskočí i v upozorněních vedle klientského čísla. V administraci Google Ads pak klikněte na symbol klíče, tedy na nástroje a nastavení. Zvolte možnost přístup k účtu a přejděte na záložku správci, kde žádost schválíte.

Přidání uživatele v Google Ads

Google Merchant Center (GMC)

Bez služby Google Merchant Center se neobejdete při tvorbě kampaní u Google nákupů a dynamického remarketingu. Merchant Center spolehlivě nahraje veškerá data a údaje o produktech z vašeho e-shopu, získané informace prověří a upozorní vás na případné nesrovnalosti.

Pro nasdílení přístupu zadejte do prohlížeče adresu merchants.google.com a klikněte na tlačítko přihlásit se. Následně vyberte možnost přihlásit se do služby Merchant Center. Po přihlášení na hlavní stránce klikněte na klíč symbolizující nastavení a zvolte možnost přístup k účtu.

Nasdílení přístupu v GMC

Na další stránce v sekci uživatelé klikněte na modré plus a zadejte náš e-mail, tedy optimio.ppc@gmail.com. Jakmile nasdílení potvrdíme i my a uvidíte v účtu dalšího uživatele, zkontrolujte, zda je udělené oprávnění správce.

Přidání uživatele v GMC

Seznam Sklik

Sklik je další reklamní systém, díky kterému můžete inzerovat na Seznam.cz, ale i na dalších partnerských webech. Agenturu sem přidáte několika jednoduchými kroky. Přihlaste se do svého účtu na adrese sklik.cz.

Po přihlášení v pravém horním rohu, vedle údaje o zbývajícím kreditu, zkopírujte e-mail a pošlete ho na pověřenou osobu, obvykle na account managera. Jakmile nám zprávu pošlete, přijde vám na e-mail notifikace, kterou schválíte.

Nasdílení přístupu Sklik

Zbožové srovnávače

Zboží.cz

Zbozi.cz porovnává ceny produktů z e-shopů. Tento marketingový kanál může při správné optimalizaci podpořit prodej vašich produktů. Přihlaste se do klientské zóny na klient.seznam.cz, po prokliku na hlavní stránku zvolte v levém menu záložku nastavení a následně účty s přístupem k mému účtu. Pro otevření dialogového okna vpravo klikněte na tlačítko nabídnout přístup. Vypište agenturní e-mail, v našem případě optimio@seznam.cz, jako službu zvolte zbozi.cz a vyberte úroveň práv zboží správce.

Pokud by nastala situace, že přístup někdo nabídne vám, zvolte v levém sloupci pod nastavením záložku účty, ke kterým mám přístup, kde žádost schválíte.

Nasdílení přístupu na zbozi.cz

Heureka.cz

V případě zbožového srovnávače heureka.cz neexistuje systém nasdílení přístupů jako u zbozi.cz. Obraťte se proto na našeho account managera a pošlete mu své přístupové údaje.

Mergado

V Mergadu můžete upravovat feed vašeho e-shopu pro účely snadnější inzerce na zbožových srovnávačích. Přejděte na stránku mergado.cz a přihlaste se ke svému účtu. V sekci e-shopy klikněte na ikonu postaviček symbolizující uživatele.

Nasdílení přístupů Mergado

Vypište agenturní e-mail, v našem případě marek.zacek@gmail.com, a přidělte oprávnění na úrovni zápis. Zde nevolíte nejvyšší oprávnění, protože vlastník jste vy.

Nasdílení přístupů Mergado

Analytické nástroje

Google Analytics

Tento nástroj sleduje data o uživatelích na webu, která následně analyzujeme a i na jejich základě vytváříme co nejefektivnější kampaně napříč marketingovými kanály.

Přejděte na adresu analytics.google.com a přihlaste se. V levém panelu dole klikněte na ikonu ozubeného kolečka symbolizující správce. Zůstaňte v záložce správa a vyberte možnost správa uživatelů účtu v prvním sloupci.

Nasdílení přístupů v GA

Po prokliku přes ikonu s plusem v pravém horním rohu přidejte uživatele.

Nasdílení přístupů v GA

V našem případě použijte e-mail analytics.optimio@gmail.com. V oprávnění zaškrtněte všechna pole, tedy upravitspolupracovatčíst a analyzovat a správa uživatelů. Spravovat uživatele potřebujeme z toho důvodu, abychom do služby mohli přidávat i další kolegy.

Nasdílení přístupů v GA

Google Tag Manager (GTM)

Přes Google Tag Manager se spouští marketingové a měřící nástroje. Na stránku lze implementovat třeba javascriptové kódy nebo chat s obchodem. Platforma má totiž jednu velkou výhodu. S téměř všemi úpravami si poradí sám markeťák a nemusí tak neustále komunikovat s vývojářem.

Přihlaste se na adrese tagmanager.google.com. Pro nasdílení přístupů a práv jděte na daný účet a kontejner vašeho webu. Vpravo klikněte na ozubené kolečko.

Nasdílení přístupů v GTM

Jakmile se prokliknete do správce kontejneru (nebo-li vašeho webu), vyberte v levé části záložku účet a možnost správa uživatelů.

Nasdílení přístupů v GTM

Ve správě uživatelů uvidíte, kdo všechno a s jakými právy má ke kontejneru přístup. Pro přidání dalšího uživatele, klikněte vpravo nahoře na modré plus.

Nasdílení přístupů v GTM

Po otevření dialogového okna napište e-mail uživatele, v našem případě analytics.optimio@gmail.com. V oddílu oprávnění účtu musí být vybrána práva správce i uživatele. Následně rozklikněte možnost nastavit vše.

Nasdílení přístupů v GTM

Po prokliku zatrhněte všechna oprávnění, tedy publikováníschvalováníúpravy a čtení. Je to z toho důvodu, aby pozvaný uživatel mohl s GTM pracovat bez omezení – přidávat značky, proměnné, spouštěče a následně je debuggovat a publikovat na web.

Nasdílení přístupů v GTM

Oprávnění potvrďte vpravo nahoře tlačítkem hotovo a v závěru ještě stiskněte možnost pozvat.

Google Search Console (GSC)

Služba Google Search Console měří návštěvnost a výkon webu, aby vaše stránka ve výsledcích vyhledávání obsazovala přední pozice.

Zadejte do prohlížeče stránku search.google.com/search-console. Vlevo nahoře klikněte na ikonu s čárami (neboli na hamburger menu) symbolizující další možnosti a následně vyhledejte službu. Zde vyberte svůj web. Přes tento proklik se dostanete do rozhraní služby GSC.

Pro nasdílení přístupu dalším uživatelům přejděte do nastavení, zvolte záložku uživatelé a oprávnění a vpravo klikněte na možnost přidat uživatele.

Nasdílení přístupů v GSC

Do dialogového okna vyplňte e-mail uživatele, v našem případě analytics.optimio@gmail.com. Zvolte úplné oprávnění, vše potvrďte tlačítkem přidat a máte hotovo.

Nasdílení přístupů v GSC

Sdílení přístupů LinkedIn

Linkedin, jakožto největší profesní síť na světě, vám dá možnost prostřednictvím reklamy proniknout mezi potenciální zákazníky z business sféry. Díky detailním možnostem cílení (např. dle pracovní pozice) je Linkedin velmi oblíbený mezi personalisty a headhuntery. Výrazně se hodí zejména pro inzerci v B2B segmentu.

Přístup do reklamního správce Linkedin je potřeba nasdílet v případě, že vám agentura, nebo freelancer budou vytvářet a spravovat PPC kampaně.

Na Linkedinu je potřeba nasdílet 2 typy přístupů:

  1. Do správce reklam (campaign manager). Jedná se o inzertní rozhraní, ze kterého se vytváření a spravují kampaně na této síti.
  2. K firemní stránce. Firemní stránka je stránka vaší společnosti na Linkedinu. Pokud nesdílíte přístup k firemní stránce, nelze vytvořit reklamu. Nízká práva nebo nesdílený přístup ke stránce jsou nejčastějšími důvody, proč nelze prokliknout tlačítko “Vytvořit” při tvorbě nové reklamy.

Jak sdílet přístup do správce reklam

Tuto akci můžete provést pouze, pokud jste správce účtu:

  1. Přihlaste se do svého správce reklam: https://www.linkedin.com/campaignmanager/login
  2. Proklikněte se v pravém horním rohu na název vašeho účtu (zde Optimio s.r.o).
  3. Vyberte možnost Spravovat přístup.
  4. Zobrazí se vám všichni uživatelé, kteří mají aktuálně přístup.
  5. Klikněte na Upravit a následně na Přidat uživatele do účtu.
  6. Uživatele vybíráte podle jeho jména a příjmení na Linkedinu.
  7. Následně vybranému uživateli přiřadíte práva: Návštěvník, Správce reklam, Správce kampaní, Správce účtu
  8. Je potřeba přidat uživateli alespoň Správce kampaní
  9. Uložit změny a je hotovo

Jak sdílet přístupy ke stránce

  1. Na firemní stránce v pravém horním rohu vyberte možnost Administrativní nástroje.
  2. V sekci Nastavení vyberte Nastavit správce.
  3. Klikněte na + přidat správce.
  4. Osobu opět vyhledáte podle jména a příjmení.
  5. Ze seznamu vyberte požadovanou osobu, které chcete přidělit práva.
  6. Vyberte roli Správce obsahu.
  7. Nezapomeňte kliknout na Uložit.

Hotjar

Díky Hotjaru do detailu porozumíte vašemu webu. Slouží k pokročilé analýze chování návštěvníků. Dokáže sledovat, kam až zákazníci doskrolují, kam klikají atd. Na druhou stranu hodně zpomaluje web, a proto se nasazuje jen dočasně. Zde je návod pro nasdílení účtu:

  1. Jděte v nástroji HotJar do "Account" - "Organizations and sites" a zde u svého webu, na kterém máte nasazený HotJar klikněte na ozubené kolečko.

  2. V editaci své stránky klikněte v levém menu na "Team" a pak klikněte na modré tlačítko "Invite team member".

  3. Zvolte organizaci, pod kterou je web uložený v HotJar (Organization), následně přidejte e-mail osoby, které přidáváte přístupy a zvolte její úroveň přístupu (nejčastěji na Admin).

Facebook – připojení agentury k Business Manageru

Facebook patří také mezi mocné reklamní nástroje, pokud v něm tedy umíte chodit. Ještě nemáte Business manager pro správu reklam? Zde je ucelený návod, jak jej založit.

Pro přidání agentury zvolte v rámci nastavení firmy v levém sloupci záložku partneři a přidejte partnera, se kterým budete položky sdílet. Připojíte ho pomocí unikátního ID čísla, které zadáte do dialogového okna po kliknutí na tlačítko přidat. Naše Facebook ID je: 806528376787086

Pokud potřebujete nasdílet přístup i u dalších položek, například u reklamního účtu, postupujte obdobně jako u přidání partnera.

A je hotovo, nebo ještě tápete?

Při nastavování jakéhokoliv přístupu myslete na to, že vždy potřebujeme mít nejvyšší oprávnění, abychom mohli pohodlně pracovat s konkrétním nástrojem a nemuseli jsme každý úkon posílat vám. Celá spolupráce je pak příjemnější pro obě strany. Pokud vás napadají další otázky a ocenili byste odbornou pomoc s udělením přístupů, neváhejte se na nás obrátit.

Staňte se také naším klientem

Máte dotaz na naše služby nebo nás třeba chcete vyzkoušet v tendru? Kontaktujte nás!

My se vám do 24 hodin ozveme zpátky.

Martin Zettík - obchodní ředitel

Na první kontakt je připraven

Martin Zettík - obchodní ředitel

Martin Zettík

608 840 104

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz