Kompletní návod, jak nasdílet přístupy k reklamním účtům

7 minut čtení

Nezáleží na tom, jestli s online marketingem začínáte, nebo už jste ostřílený matador. Funkce jednotlivých reklamních systémů či zbožových srovnávačů dokážou zaskočit i ty zkušenější z nás. Svěřte své účty do rukou ostřílených PPC specialistů, kteří ve složitém světě plném strategií, algoritmů a kreditů umí chodit.

Radost z nasdileni pristupu

Reklamní systémy

Vyhledávají zákazníci vaši firmu na Google? Oslovte je pomocí Google Ads. Zadejte do prohlížeče adresu ads.google.com a přihlaste se. Sdělte nám svoje klientské číslo, které najdete v horním panelu vpravo vedle nástrojů a nastavení. Požádáme o propojení účtů a vy obdržíte pozvánku.

Klientské číslo v Google Ads

Pozvánku najdete ve vašem e-mailu a vyskočí i v upozorněních vedle klientského čísla. V administraci Google Ads pak klikněte na symbol klíče, tedy na nástroje a nastavení. Zvolte možnost přístup k účtu a přejděte na záložku správci, kde žádost schválíte.

Přidání uživatele v Google Ads

Google Merchant Center (GMC)

Bez služby Google Merchant Center se neobejdete při tvorbě kampaní u Google nákupů a dynamického remarketingu. Merchant Center spolehlivě nahraje veškerá data a údaje o produktech z vašeho e-shopu, získané informace prověří a upozorní vás na případné nesrovnalosti.

Pro nasdílení přístupu zadejte do prohlížeče adresu merchants.google.com a klikněte na tlačítko přihlásit se. Následně vyberte možnost přihlásit se do služby Merchant Center. Po přihlášení na hlavní stránce klikněte na klíč symbolizující nastavení a zvolte možnost přístup k účtu.

Nasdílení přístupu v GMC

Na další stránce v sekci uživatelé klikněte na modré plus a zadejte náš e-mail, tedy optimio.ppc@gmail.com. Jakmile nasdílení potvrdíme i my a uvidíte v účtu dalšího uživatele, zkontrolujte, zda je udělené oprávnění správce.

Přidání uživatele v GMC

Seznam Sklik

Sklik je další reklamní systém, díky kterému můžete inzerovat na Seznam.cz, ale i na dalších partnerských webech. Agenturu sem přidáte několika jednoduchými kroky. Přihlaste se do svého účtu na adrese sklik.cz.

Po přihlášení v pravém horním rohu, vedle údaje o zbývajícím kreditu, zkopírujte e-mail a pošlete ho na pověřenou osobu, obvykle na account managera. Jakmile nám zprávu pošlete, přijde vám na e-mail notifikace, kterou schválíte.

Nasdílení přístupu Sklik

Zbožové srovnávače

Zboží.cz

Zbozi.cz porovnává ceny produktů z e-shopů. Tento marketingový kanál může při správné optimalizaci podpořit prodej vašich produktů. Přihlaste se do klientské zóny na klient.seznam.cz, po prokliku na hlavní stránku zvolte v levém menu záložku nastavení a následně účty s přístupem k mému účtu. Pro otevření dialogového okna vpravo klikněte na tlačítko nabídnout přístup. Vypište agenturní e-mail, v našem případě optimio@seznam.cz, jako službu zvolte zbozi.cz a vyberte úroveň práv zboží správce.

Pokud by nastala situace, že přístup někdo nabídne vám, zvolte v levém sloupci pod nastavením záložku účty, ke kterým mám přístup, kde žádost schválíte.

Nasdílení přístupu na zbozi.cz

Heureka.cz

V případě zbožového srovnávače heureka.cz neexistuje systém nasdílení přístupů jako u zbozi.cz. Obraťte se proto na našeho account managera a pošlete mu své přístupové údaje.

Mergado

V Mergadu můžete upravovat feed vašeho e-shopu pro účely snadnější inzerce na zbožových srovnávačích. Přejděte na stránku mergado.cz a přihlaste se ke svému účtu. V sekci e-shopy klikněte na ikonu postaviček symbolizující uživatele.

Nasdílení přístupů Mergado

Vypište agenturní e-mail, v našem případě marek.zacek@gmail.com, a přidělte oprávnění na úrovni zápis. Zde nevolíte nejvyšší oprávnění, protože vlastník jste vy.

Nasdílení přístupů Mergado

Analytické nástroje

Google Analytics

Tento nástroj sleduje data o uživatelích na webu, která následně analyzujeme a i na jejich základě vytváříme co nejefektivnější kampaně napříč marketingovými kanály.

Přejděte na adresu analytics.google.com a přihlaste se. V levém panelu dole klikněte na ikonu ozubeného kolečka symbolizující správce. Zůstaňte v záložce správa a vyberte možnost správa uživatelů účtu v prvním sloupci.

Nasdílení přístupů v GA

Po prokliku přes ikonu s plusem v pravém horním rohu přidejte uživatele.

Nasdílení přístupů v GA

V našem případě použijte e-mail analytics.optimio@gmail.com. V oprávnění zaškrtněte všechna pole, tedy upravit, spolupracovat, číst a analyzovat a správa uživatelů. Spravovat uživatele potřebujeme z toho důvodu, abychom do služby mohli přidávat i další kolegy.

Nasdílení přístupů v GA

Google Tag Manager (GTM)

Přes Google Tag Manager se spouští marketingové a měřící nástroje. Na stránku lze implementovat třeba javascriptové kódy nebo chat s obchodem. Platforma má totiž jednu velkou výhodu. S téměř všemi úpravami si poradí sám markeťák a nemusí tak neustále komunikovat s vývojářem.

Přihlaste se na adrese tagmanager.google.com. Pro nasdílení přístupů a práv jděte na daný účet a kontejner vašeho webu. Vpravo klikněte na ozubené kolečko.

Nasdílení přístupů v GTM

Jakmile se prokliknete do správce kontejneru (nebo-li vašeho webu), vyberte v levé části záložku účet a možnost správa uživatelů.

Nasdílení přístupů v GTM

Ve správě uživatelů uvidíte, kdo všechno a s jakými právy má ke kontejneru přístup. Pro přidání dalšího uživatele, klikněte vpravo nahoře na modré plus.

Nasdílení přístupů v GTM

Po otevření dialogového okna napište e-mail uživatele, v našem případě analytics.optimio@gmail.com. V oddílu oprávnění účtu musí být vybrána práva správce i uživatele. Následně rozklikněte možnost nastavit vše.

Nasdílení přístupů v GTM

Po prokliku zatrhněte všechna oprávnění, tedy publikování, schvalování, úpravy a čtení. Je to z toho důvodu, aby pozvaný uživatel mohl s GTM pracovat bez omezení – přidávat značky, proměnné, spouštěče a následně je debuggovat a publikovat na web.

Nasdílení přístupů v GTM

Oprávnění potvrďte vpravo nahoře tlačítkem hotovo a v závěru ještě stiskněte možnost pozvat.

Google Search Console (GSC)

Služba Google Search Console měří návštěvnost a výkon webu, aby vaše stránka ve výsledcích vyhledávání obsazovala přední pozice.

Zadejte do prohlížeče stránku search.google.com/search-console. Vlevo nahoře klikněte na ikonu s čárami (neboli na hamburger menu) symbolizující další možnosti a následně vyhledejte službu. Zde vyberte svůj web. Přes tento proklik se dostanete do rozhraní služby GSC.

Pro nasdílení přístupu dalším uživatelům přejděte do nastavení, zvolte záložku uživatelé a oprávnění a vpravo klikněte na možnost přidat uživatele.

Nasdílení přístupů v GSC

Do dialogového okna vyplňte e-mail uživatele, v našem případě analytics.optimio@gmail.com. Zvolte úplné oprávnění, vše potvrďte tlačítkem přidat a máte hotovo.

Nasdílení přístupů v GSC

Hotjar

Díky Hotjaru do detailu porozumíte vašemu webu. Slouží k pokročilé analýze chování zákazníků. Dokáže sledovat, kam až zákazníci doskrolují, kam klikají atd. Na druhou stranu hodně zpomaluje web, a proto se nasazuje jen dočasně. Pokud máte zájem o tuto službu, kontaktujte nás.

Facebook

Facebook patří také mezi mocné reklamní nástroje, pokud v něm tedy umíte chodit. Naučte se ho založit několika jednoduchými kroky a nasdílejte nám přístup. Jak na to?

A je hotovo, nebo ještě tápete?

Při nastavování jakéhokoliv přístupu myslete na to, že vždy potřebujeme mít nejvyšší oprávnění, abychom mohli pohodlně pracovat s konkrétním nástrojem a nemuseli jsme každý úkon posílat vám. Celá spolupráce je pak příjemnější pro obě strany. Pokud vás napadají další otázky a ocenili byste odbornou pomoc s udělením přístupů, neváhejte se na nás obrátit.

Zaujalo vás téma? Pak by vás mohl zajímat také náš další článek

Čtěte nejnovější články s předstihem

Staňte se také naším klientem

Představte nám svůj projekt, cíle nebo třeba problém, který vás akutně pálí. Pokud má řešení pomocí výkonnostního marketingu, najdeme jej.

Martin Zettík - { .occupation }}

Na první kontakt je připraven

Martin Zettík - { .occupation }}

Martin Zettík

obchodní ředitel

608 840 104

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

martin.zettik@optimio.cz