Buďte na Googlu vidět! Strukturovaná data prokazatelně zvýší návštěvnost vašeho webu

6 minut čtení

Přitáhněte pozornost uživatelů v organických výsledcích vyhledávání a odlište se od konkurence! Jak zajistit vyšší míru prokliku (CTR) a zvýšit návštěvnost vašeho webu? Poznejte výhody strukturovaných dat, mohou vám totiž přinést nové konverze.

Strukturovaná data? Zdrojový kód, který dokáže pozvednout váš byznys

Strukturovaná data jsou takzvaná metadata neboli kus zdrojového kódu, který popisuje význam informací na konkrétním webu. Díky nim vyhledávač lépe porozumí obsahu dané stránky. Může pak zobrazit rozšířené údaje, tzv. rich snippet, v organických výsledcích vyhledávání (SERPu). SERP je anglická zkratka vycházející ze Search engine result page, tedy stránka výsledků vyhledávání.

Určitě si každý z vás všimnul populárních hvězdiček u produktů, hotelů, restaurací nebo receptů. Jde o reálné hodnocení od zákazníků. Díky strukturovaným datům lze dostat do výsledků vyhledávání například i dostupnost a cenu. U receptu to může být doba přípravykalorieobrázek jídla či ingredience.

Strukturovana data raj-siti.cz

Strukturovaná data recept

Pomocí strukturovaných dat se můžete dostat do vybraného úryvku v SERPu nebo chcete-li na nultou pozici, označovanou také jako featured snippet. Jde o výsledek ve vyhledávání, který nabízí co nejpřesnější a nejrelevantnější odpověď na hledaný dotaz.

Pokud Google vybere obsah vašeho webu a dosadí jej do featured snippetu, je to velký úspěch. Do nedávna byl obsah nulté pozice ve výsledcích vyhledávání duplikován. Zobrazoval se nejen na nultém místě, ale i jinde v běžném vyhledávání. Dle tweetu Dannyho Sullavana se ale už featured snippet dublovat nebude.

Na následujících obrázcích vidíte ukázky featured snippetu a další výsledky vyhledávání. První obrázek ukazuje zduplikovaný obsah featured snippetu a na druhém screenu je po otestování vidět jen jednou.

featured snippet

Jaký typ obsahu jde označit strukturovanými daty?

Strukturovanými daty lze označovat různorodý obsah. Můžeme je implementovat prakticky do každého webu, ať už jde o e-shop, firemní stránku či blog.

Například e-shopy využívají strukturovaná data k označení produktůmístní firmy a organizace u článků a aktualit na blogu. Můžete také tagovat videa, recepty, kurzy a školení, pracovní inzeráty, recenze, události jako jsou koncerty, přednášky, workshopy nebo i drobečkovou navigaci a vyhledávání na webu.

Strukturovaná data událost

Strukturovaná data kniha

Strukturovaná data můžou přinést nové konverze

Strukturovaná data jsou výhodná nejen pro vlastníky webů a e-shopů, ale i pro samotné vyhledávače. Jak už zaznělo v úvodu, pro vyhledávač se stane obsah webu pochopitelnější, a díky tomu poskytne relevantnější odpověď uživateli.

Váš web začne být v SERPu více vidět, což přispívá ke zvýšení míry prokliku. Díky tomu může dojít i k nárůstu návštěvobjednávek či registrací. Nelze však přesně konkretizovat o kolik procent poroste CTR, návštěvy nebo tržby.

Přibývají studie, které dokazují, že strukturovaná data mají vliv na CTR a napomahájí k lepším výsledkům. Podívejme se na konkrétní příklad:

Implementace strukturovaných dat pomohla se zvýšením návštěvnosti platformě Eventbrite podle případové studie publikované společností Google. Eventbrite slouží k vytváření a pořádání různých akcí, koncertů a událostí. Zhruba měsíc po nasazení těchto metadat došlo k 100% nárůstu návštěvnosti z vyhledávání v meziročním srovnání, a to konkrétně na stránkách s výpisem událostí. Eventbrite nasadilo strukturovaná data na stránky s konkrétní akcí. Ve výsledcích vyhledávání se tedy začaly objevovat podrobnější informace o dané události jako je datum, místo konání nebo cena.

Jak dostat strukturovaná data na web

Aby mohl vyhledávač zobrazit něco navíc, musíme definovat strukturovaná data pomocí tagů přímo do HTML kódu dané stránky. Je třeba vytvořit script, který na web přidáme. K tomuto účelu se používá specifikace dle schema.org. Schema je v podstatě slovník, který udává, co jaký element představuje a jaká má být jeho hodnota. Bez znalosti kódování to většinou nejde, šikovný programátor si s tím ale poradí. Data lze implementovat několika způsoby, například ve formátu JSON-LD, Microdata, RDFa aj. Samotný Google doporučuje metodu JSON-LD.

Nabízí se i další možnosti nasazení. Pokud váš web funguje na redakčním systému typu Wordpress nebo podobném, existují pluginy, které samy vyberou elementy a označí je jako strukturovaná data.

Nasazená data jednoduše zkontrolujeme v nástroji na testování strukturovaných dat od Google. Díky němu zjistíme, zda jsou data implementovaná správně a jestli nějaká chyba nebrání jejich zobrazení v SERPu.

script ve formátu JSON-LD

Strukturovaná data jsou skvělý způsob, jak rychle a jednoduše poskytnout užitečné informace nejen vyhledávačům, ale především i uživatelům o produktech, firmě, podnikání a dalším obsahu.

Pokud zvažujete nasazení strukturovaných dat, kontaktujte násRádi vám s kompletní implementací pomůžeme.

Zaujalo vás téma? Pak by vás mohl zajímat také náš další článek

Souboj člověka s umělou inteligencí: Co dělat, když automatizace PPC reklam selhává?

Automatizace je nejskloňovanějším trendem současného světa PPC. Je rychlejší, efektivnější a levnější. Pokud ji ovšem umíte správně použít. Snadno se totiž může stát, že vás automatická kampaň vyjde dráž než špičková práce zkušeného specialisty. Zjistěte, jak automatizaci smysluplně využít, a vyhněte se zbytečným a drahým přešlapům

Přečíst článek

Čtěte nejnovější články s předstihem

Zaujalo vás, jak pracujeme? Chcete s námi probrat váš projekt nebo se na něco zeptat?

Martin Zettík - { .occupation }}

Na první kontakt je připraven

Martin Zettík - { .occupation }}

Martin Zettík

obchodní ředitel

608 840 104

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

martin.zettik@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz