Klient

Klient

  • Vital Country je rodinná firma, která se věnuje prodeji zdravé výživy.
  • Pečlivě pro vás vybírá kvalitní suroviny od prověřených dodavatelů a balí je s láskou.
  • Vybírat tak můžete z pestrého sortimentu konvenčních i BIO potravin bez chemických přísad.

Jak jsme začali spolupracovat s Vital Country

Spolupráce Vital Country s námi začala v roce 2021, kdy jsme si vzali na starost kompletní správu digitálního marketingu. Patří sem vše od výkonnostních PPC kampaní, přes SEO & UX, content, zbožové srovnávače až po e-mail marketing.

Právě díky poslednímu zmíněnému se daří odesílat newslettery plné oříšků, čerstvé kávy a kvalitních potravin, na které máme velmi dobrou odezvu.

Na co jsme hrdí?

Očekávali jsme od e-mailingu, že zapadne do ostatních částí současného digitálního marketingu a doplní celý mix. Klient doposud e-maling jako marketingový nástroj nevyužíval, byla to pro něj nová výzva. Ve finále se nám podařily následující úspěchy:

Jak to celé probíhalo?

E-mail marketing může někdy být “běh na dlouhou trať”. Spolupráci jsme rozdělili do 3 fází, které do sebe postupně zapadly. Před samotným startem bylo potřeba vyřešit technické zajištění a provést kompletní napojení e-shopového řešení s e-mailingovým nástrojem Leadhub. Následovalo spuštění reaktivačních kampaní, které měly za cíl očistit databázi. Výsledkem byla relevantní databáze ověřených uživatelů.

Následovalo spuštění kampaní hromadného charakteru, testování publika a aktivace databáze. E-mailingové kampaně vycházely z tematického plánu, jehož tvorba postupně vznikala na pravidelných mikrotýmech (PPC, SEO, ACC, E-mailing a FB). V poslední části jsme se věnovali rozvoji účtu o nové typy automatizací.

1. fáze – úvodní nastavení e-mailingu a očištění databáze

Očištění spočívalo v tom, že klient měl starou databázi, na kterou se rozeslala reaktivační kampaň (chtěli jsme s publikem nejdříve komunikovat tím způsobem, jestli o nás mají zájem – nechtěli jsme je hned zahrnout do běžných kampaní). Tato kampaň měla otevřenost 17 % a obsahovala tlačítko, po jehož rozkliknutí se zákazník přidal do databáze aktivních kontaktů. Vzhledem k tomu, že se jednalo o komunikaci s nezaujatým publikem, tak výsledek 17 % považujeme za velice zdařilý.

Reaktivační kampaň na databázi XXXXX e-mailů
17 % Open-rate kampaně
XX XXX E-mailových adres reaktivováno
TADY BUDE OBRÁZEK OŘÍŠKOLETTERU

Před samotným začátkem bylo potřeba provést technické nastavení e-mailingového klienta. Zvolili jsme Leadhub, který je intuitivní na ovládání a samotné nastavení zabere „pár kliknutí”. Tvorba šablony probíhala na principu Optimio – klient.

Od Vital Country jsme obdrželi základní grafické podklady, které vycházely z komunikačního manuálu. Tyto prvky jsme začlenili do šablon. Samotné otextování poté připadlo na content Optimia. Vytvořili jsme grafiku univerzální šablony, která se může použít i na další rozesílky. Při její tvorbě jsme využili pouze editor Leadhubu, nikoli kódování na míru. Dokázali jsme tak uspořit náklady pro klienta a získali šablonu pro e-mailing.

2. fáze – spuštění kampaní hromadného charakteru a start automatizací

Ve druhé fázi projektu jsme se pustili do spuštění kampaní hromadného charakteru. Jejich tvorbu mělo na starosti e-mailingové oddělení. Abychom předešli otřepanému “co budeme vlastně posílat”, tvořili jsme kampaně na základě mediaplánu, na jehož vzniku se podílí celý tým. Díky mediaplánu měla přehled všechna oddělení o chystaných akcích, tématech a komunikaci, kterou chtěl klient propagovat.

Opuštěný košík


Konec druhé fáze byl ve znamení opuštěného košíku. Zpravidla je to jedna z nejvýkonnějších e-mailingových kampaní a s jejím spuštěním jsme neotáleli. Nasadili jsme dvoufázový opuštěný košík. V horizontu 24 hodin tak přijdou uživateli 2 e-maily (4 a 20 hodin). Do druhého e-mailu jsme se rozhodli, nedávat slevový kód. Nechtěli jsme naučit zákazníky, že jim za nedokončený nákup přistane v e-mailu sleva.

přes 1000 zachráněných objednávek
přes 50 % open rate kampaní

3. fáze – rozvoj automatických kampaní a hledání nových cest

Poslední fází byl rozvoj e-mailingového účtu z pohledu nových typů automatizací. Rozdělili jsme ho do dvou kategorií: brandové a výkonnostní hledisko. V rámci brandingu jsme spustili welcome kampaň, svátkovou kampaň a poděkování za 1. objednávku. Do výkonnostních kampaní počítáme připomenutí poslední objednávky a doporučené produkty.

Po opuštěném košíku jsme postupně spouštěli další výkonnostní kampaně. Jejich realizace vždy vycházela z komunikace s klientem, odsouhlasení si šablony, otestování a nasazení do ostrého režimu.

Připomenutí poslední objednávky


Princip této kampaně je v tom, že sledujeme, co si uživatel zakoupil v poslední objednávce a po určitém období (30 dní) mu pošleme e-mail, jestli mu nedochází zásoba. V podstatě se jedná o připomenutí toho, co si objednal a že nemusí vybírat znovu a zboží má nachystané.

2 400 nových transakcí
42 % open rate kampaní

Welcome série


Uživatel dojde na web vitalcountry.cz, dole v zápatí si všimne pole pro přihlášení k odběru newsletteru. Pokud tam zadá e-mailovou adresu, přijde mu série kampaní. První obsahuje sdělení – Vítejte ve světě Vital Country, slevový kód a výčet nejprodávanější produktů.

Do této série dále spadá i vyskakovací pop-up okno, které je na webu umístěné do lišty. Pokud na lištu uživatel klikne, otevře se mu pop-up okno s možností získání slevy. V rámci welcome série tak komunikujeme ve dvou rovinách – odměna za registraci k newsletteru a odměna na první nákup.

přes 100 % nárůst databáze e-mailů
21 % konverzní poměr

Svátková kampaň


Automatizovaná svátková kampaň, která na základě dat v Leadbhubu o kupujících automaticky rozesílá přání k svátku. Tato kampaň má za cíl především podporu brandu, nicméně přivedla i konkrétní objednávky.

6 488 rozdaných dárků
134 nových objednávek

Doporučené produkty


Díky informacím o tom, co si lidé prohlíží jsme dokázali připravit kampaň každému téměř na míru. Leadhub na základě těchto dat dynamicky dotahuje doporučené produkty do newsletteru. Tím pádem je každý e-mail unikátní. Vše funguje 100 % automatizovaně.

8,9 % konverzní poměr
20 % open rate kampaně

Poděkování za 1. objednávku


Čistě brandová kampaň – vážíme si uživatelů, kteří poprvé nakoupí na e-shopu. Nejde jen o nějaký transakční e-mail, ale o skutečné poděkování a sdělení toho, že si jich vážíme. Jako odměnu pro ně máme připravený recept na veganskou vánočku, který jsme umístili do kampaně.

64 % open rate kampaně
4 % click rate

Závěr

    • Jednotlivé fáze na sebe navazovaly v měsíčních intervalech. A samotná implementace e-mailingu do stávající podoby trvala jeden kvartál.
    • Současná podoba e-mailingového kanálu dokáže klientovi generovat tržby, které se na finálních výsledcích podepisují z více než 7 %.
    • Pro Vital Country to byl startovací projekt, který ukázal, jak důležité je nasazení e-mailingu do marketingového mixu.

Zvažujete začlenění e-mailingu do vašeho marketingového mixu, ale nevíte, jak na to? Chcete vylepšit váš stávající e-mailing? Obraťte se na nás, společně vymyslíme nejlepší řešení.





Konverzní poměr přes 11 % Více než 100% nárůst databáze (tady vesměs od září 2021 - zkrátka od začátku září 2021 se podařilo splnit v e-mailingu 11 % konverzní poměr a přes 100 % nárůst databáze). U té databáze to bylo tak, že uživatel na začátku spolupráce měl databázi asi 5 000 kontaktů. Po spuštění e-mailingu welcome série to narostrolo na cca. 12 000 a teď jsme na 16 000
7% podíl na tržbách (od září 2021 - kumulovaný podíl na tržbách vitalcountry)
Open rate automatizací až 65 % (nejúspěšnější automatizace - tedy opuštěný košík od začátku spuštění)
Open rate hromadného e-mailingu přes 20 % (průměr kterého se dosahuje v hromadných kampaních)

Klient dělal e-mailing už předtím, nebo je to úplně nový kanál, který jsme teprve nasadili? Nedělal. Rozjeli jsme ho vesměs od A do Z.

“Již po prvních kampaních jsme zjistili, že e-mailing je skvělý marketingový kanál nejen pro informování o novinkách a akcích, ale je to skvělý nástroj pro udržování bližšího kontaktu se zákazníkem. S Optimiem stále posouváme naše e-mailingové kampaně vpřed a snažíme se, aby naši zákazníci otevírali naše Oříškolettery.”
Jaromír Čiha

Jaromír Čiha

majitel e-shopu

Na projektu pracovali

Zajímá vás více o naší práci?

Všechny reference

Máte dotaz na naše služby nebo nás třeba chcete vyzkoušet v tendru? Kontaktujte nás!

My se vám do 24 hodin ozveme zpátky.

Martin Zettík - obchodní ředitel

Na první kontakt je připraven

Martin Zettík - obchodní ředitel

Martin Zettík

608 840 104

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz