Powered by Smartsupp

Klient

Klient

  • Jediný dodavatel komplexních služeb Enterprise Mobility v Čechách a na Slovensku
  • Uživatelům mobilních zařízení a firemním IT správcům poskytuje podporu v režimu 24/7
  • Usnadňuje firmám transformaci z tradičního na digitální pracoviště
  • Kompletně zajistí životní cyklus mobilních zařízení od nákupu přes nastavení až po ekologickou likvidaci

Proč starý web ztrácel výkon?

Koncem roku 2017 začíná firma System4u řešit slabý výkon, reprezentativnost vzhledu a použitelnost firemní webové prezentace. Web v té době trpěl několika neduhy:

  • Nepřehledná struktura nabízených služeb
  • Zastaralý kreativní koncept
  • Nefunkční obsah, který potenciálním klientům nenabízel relevantní odpovědi a referenční projekty

Společnost System4u proto oslovila Obsahovou agenturu, která připravila funkční komunikační strategii a udělala první krok ke změně zastaralé webové prezentace.

Vlak se rozjel a Optimio naskočilo v plné rychlosti

Obsahovka nás díky dlouholeté spolupráci do projektu přizvala. Vzápětí jsme začali analyzovat problematické části starého webu, stali jsme se prostředníkem a odborným garantem celé transformace webových stránek do nového kabátu. Vrhli jsme se na:

    • Analýzu klíčových slov
    • Návrh nové informační architektury
    • Wireframe (drátěný model)
    • Nastavení analytiky

Klasifikační analýzou klíčových slov startujeme většinu našich projektů, stejně jsme proto postupovali i zde. Šlo o nezbytný krok pro navazující činnosti, které zahrnovaly tvorbu nové struktury, on-page, placených kampaní a přípravu obsahu.

S analýzou klíčových slov se setkávají různá oddělení nebo dokonce další firmy, proto je příprava tohoto průvodního textového dokumentu velmi důležitá.

Na základě podrobné klíčovky jsme navrhli novou strukturu webu doplněnou o přistávací stránky služeb, které chyběly na webu starém nebo byly nekoncepční. Zjednodušili jsme navigaci, aby byla uživatelsky intuitivnější a zpřehlednili jednotlivé kategorie (viz obrázek) v návaznosti na komunikační strategii.

Různým technologiím (např. VMware Workspace ONE, MobileIron, Samsung Knox, SOTI MobiControl, Microsoft Intune) jsme připravili unikátní stránky nezávislé na službě. To je umožnilo variabilně přikládat k různým činnostem firmy System4u.

Myšlenková mapa nové struktury webu system4u.cz

Pokračovali jsme tvorbou wireframu (drátěný model webu). Jde o funkční prototyp webových stránek, který řeší zejména tok informací na stránce a použitelnost navržených prvků.

Texty vznikaly zároveň s wireframy

U System4u jsme řešili kompletně celý web již ve wireframu, tedy jeho strukturu, použité elementy a zejména veškeré textace včetně on-page prvků. Texty zajistila Obsahová agentura a my jsme je do drátěného modelu vložili. Pro některé prvky webu, které musely mít díky navržené funkčnosti omezenou délku slov, připravila Obsahovka texty na míru.

U spousty webů řešíme otázku, zda prvně vytvoříme obsah a pak ho nasázíme do wireframů, nebo prvně necháme vytvořit wireframy a pak do nich nalámeme texty. S Optimiem jsme našli zlatou střední cestu – při tvorbě obsahu nám dávali volnost, ale zároveň určili mantinely, které bychom neměli překračovat, abychom nezničili logiku wireframů. Taky připravili analýzu klíčových slov i strukturu webu, což nám v kombinaci se skvělými podklady od System4u hodně ulehčilo práci. vyjadřuje se ke spolupráci Copywriter z Obsahové agentury Jan Novák

Tento přístup byl sice časově náročnější, ale pro navazující grafické i vývojářské práce mnohem výhodnější. Grafik si totiž lépe poradí s drátěným modelem doplněným už o finální textaci. V tu chvíli vstoupila do vývojářského procesu webu Design dílna.

Při práci na webu System4u bylo na první pohled zřejmé, že jsme ve vybrané společnosti a potkáváme se s nejlepšími firmami ve svých oborech v ČR. Stavět web na propracované komunikační strategii a precizních wireframech je krásná práce. Mohli jsme se pak soustředit o to víc na design a čistotu kódu. Od spolupracujících firem jsme poté dostávali zpětnou vazbu, jakou vám klient mimo obor poskytne jen těžko. Nehledě na to, že tak pohodového klienta, jakým se ukázal být System4u, jen tak nenajdete. Shrnuto – skvělá zkušenost a velká inspirace! přibližuje Ivo Macek z Design dílny spolupráci napříč společnostmi při vývoji webu system4u.cz
Průběh přerodu webu

Kdo neměří, ten neví

Po Design dílně jsme opět přebrali štafetový kolík my v Optimiu a novému webu jsme nastavili analytiku. Vše jsme řešili v Google Tag Manageru.

V Google Analytics jsme navázali na původní účet a přehled, abychom mohli zpětně porovnávat výkon nové verze webu. Zachovali jsme dva cíle – Odeslání kontaktního formuláře a návštěvu stránky Kontakt. Stránka kontakt je jako cíl velmi orientační údaj, ale nechali jsme si jej kvůli možnosti srovnání s historickými daty.

Nově jsme přidali události pro sledování hloubky scrollu na stránce, přehrávání videí, listování v testimonialech, stahování dokumentů, kliknutí na externí odkazy a důležité prvky webu. Nastavili jsme také vlastní dimenze pro granularizaci návštěvnosti a viditelnosti otevřeného okna prohlížeče.

Díky jazykovým mutacím na různých doménách jsme zavedli cross domain tracking, který přináší přesnější pohled na počty uživatelů. U starého webu se uživatel procházející jazykovými mutacemi započítával tolikát, kolikát přešel na novou doménu. Tyto uživatele sice historicky dohledáme pomocí referralu, ale už zpětně nespojíme do jedné návštěvy.

Takže ano, u nového webu je celkově nižší počet uživatelů oproti staré verzi, ovšem s vědomím přesnějších výsledků.

Získali jsme relevantní uživatele z organiku

Nový web system4u.cz byl spuštěn koncem listopadu 2019. Historicky byla vždy hlavní návštěvnost z organického vyhledávání na Googlu (90 % z celkové organické návštěvnosti), proto při porovnání používáme pouze tento organický kanál.

Při porovnání dat z období 1. 1. až 30. 4. 2020 (nový web) vs. 1. 1. až 30. 4. 2019 (starý web) vidíme v organické návštěvnosti pokles o 45 %, z čehož jsou pouze 3 % zapříčiněny novým cross domain trackingem.

Nicméně při sledování důležitých metrik konverzních poměrů (viz tabulka) získáváme jasné informace o tom, že i při menším počtu uživatelů z organicu Googlu (1 322 vs 2 424) bylo dosaženo lepších konverzních poměrů plnění obou cílů webu. Konverzní poměr hlavního cíle “Odeslání formuláře” se zvýšil o 112 %.

I další signály o chování uživatelů na webu, počet stránek na návštěvu, čas na stránce nebo míra opuštění (bounce rate), jsou v nové prezentaci pozitivní a dokazují výrazně lepší použitelnost nového webu. Díky fungující spolupráci s dalšími specialisty z online marketingu (Obsahová agentura, Design dílna) a při plné podpoře firmy System4u se nám podařilo společně zprovoznit webovou prezentaci, která plní nastavené cíle a očekávání.

Budete naším dalším úspěšným projektem?

“Potřebovali jsme mít přehlednou a moderní webovou prezentaci. V Obsahové agentuře, která nám pomáhá s tvorbou textů, jsem dostala doporučení na firmu Optimio a hned po první společné schůzce jsem věděla, že jsem nešlápla vedle. Chtěli jsme mít technicky správně nastavený web a celou online komunikaci, což se povedlo na výbornou. Určitě bych spolupráci s Optimiem doporučila. Jsou to odborníci, se kterými se dá mluvit lidsky a své práci perfektně rozumí ”
Petra Holubcová

Petra Holubcová

Marketing manager ve společnosti System4u

Na projektu pracovali

  • Tomáš Taragel

    Tomáš Taragel

    account manager

  • Kamila Pavličíková

    Kamila Pavličíková

    SEO konzultant

  • Karel Souček

    Karel Souček

    analytik

Zajímá vás více o naší práci?

Všechny reference

Máte dotaz na naše služby nebo nás třeba chcete vyzkoušet v tendru? Kontaktujte nás!

My se vám do 24 hodin ozveme zpátky.

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol

605 343 241

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz