Klient

Klient

  • Mezinárodní skupina Dalap se zabývá prodejem ventilátorů a vzduchotechniky.
  • V rámci B2C i B2B nabízí své produkty pod značkou Dalap Lüftungs Systeme a zboží dalších světových značek aktuálně již v 7 evropských státech a do dalších má v plánu vstoupit.
  • Koncovým zákazníkům nabízí své produkty na e-shopech, které fungují pod názvem VENTILÁTORY a v kamenných obchodech s vlastními sklady.
  • Poskytuje odborné poradenství, které se řídí heslem: Neprodáváme jen produkt, ale nabízíme řešení.

Spolupráce začala pozvolna. Skupina Dalap nám svěřila nejprve PPC kampaně v Německu a Heureku v Česku. Za necelý rok jsme už ale spravovali 6 zemí. A klientovi to prospívá. Za úspěchem nehledejte složité formulky. Spolupráce šlape díky důvěře, vzájemné empatii a bleskové komunikaci. Samozřejmost, nebo ne?

Než jsme provětrali komunikaci, chtělo to generální úklid v kampaních

Spolupráce začala v červenci 2019 díky doporučení analytika na volné noze Tomáše Hanáčka, který pro klienta pracoval.

Dalap potřeboval optimalizovat PPC reklamu, protože kampaně nepřinášely výsledky podle představ. Nejdříve si otestoval, jestli si vedle Česka poradíme i se zahraničím – svěřil nám německé PPC kampaně.

„Přibližně po dvou měsících bylo vidět výrazné zlepšení ve výkonnosti kampaní. Mezi 3. a 4. měsícem spolupráce jsme se na základě skvělých výsledků v Německu rozhodli otestovat, zda se bude podobně pozitivní scénář opakovat i v dalších zemích. Opakoval se, a to nás přesvědčilo o správném výběru agentury.”

Martin Švec, Marketing specialist in Dalap Group

Při úklidu původních účtů jsme provedli hned několik sanitárních kroků:

  • vyřešili jsme špatnou strukturu klíčových slov v celém účtu,
  • strukturovali jsme kampaně v Google nákupech,
  • prověřili jsme remarketingové seznamy, vytvořili nové a nastavili remarketingové kampaně,
  • upravili jsme stávající reklamy a zároveň tvořili nové, které lépe seděly ke konkrétním klíčovým slovům a reklamním sestavám.

Jakmile bylo uklizeno, čekal nás přechod na nový web pro německý e-shop. Bylo tedy nutné řešit celý přechod i v Google Ads účtu (nové URL, přesměrování, kontrola seznamů). S tím se také rozšiřovala vzájemná potřeba hlubší komunikace. A dařilo se! Klient to vzal od podlahy. Dal dohromady tým lidí, kteří s námi aktivně komunikovali prostřednictvím softwaru pro řízení projektů Freelo, kde vše řešíme doteď. To nám ušetřilo čas i trápení s případnými problémy z prodlení.

Roztočili jsme kampaně a klient začal růst

Změna struktury a nastavení reklam znamenala velmi rychlý růst. Potvrzují to i poslední výsledky meziročního srovnání:

Výsledky německé kampaně za období od 1. 8. 2019 do 31. 7. 2020 vs. předchozí rok dle GA
+37 % vyšší útraty
+511 % počet transakcí
+536,18 % zvýšení tržeb
80 % na 17 % snížení PNO
Výsledky kampaně na Heureka.cz za období od 1. 8. 2019 do 31. 7. 2020 vs. předchozí rok dle GA
+85,13 % zvýšení tržeb
+171,22 % počet transakcí

Díky tomu, že si klient vyčlenil čas a na komentáře odpovídal během jednoho dne, obě strany reagovaly na úkoly velmi rychle. My jsme zvolili individuální přístup, kdy všechny podněty řešil přímo PPC specialista místo Account Managera, jak je standardně zvykem

Account však neztratil v projektu svou roli a měl pod sebou veškeré právní záležitosti a dozoroval celou spolupráci.

„Vše je korektní, na vysoké úrovni odbornosti, zároveň účelné a funkční. Při takové spolupráci je dobrá komunikace nezbytná. Jsem proto moc rád, že komunikace s Optimio je naprosto bezproblémová. Téměř nevznikají nejasnosti, a když už dojde k malému nepochopení tou či onou stranou, vždy se vše ihned vyjasní.”

Martin Švec, Marketing specialist in Dalap Group

Tým klienta včas dodával veškeré podklady pro spuštění kampaní. Marketingový plán neměli jen úhledně připnutý na nástěnce, ale skutečně s ním pracovali. Přesně jsme tak věděli, co nás následující týdny čeká.

Dalším stavebním kamenem spolupráce je důvěra. Pokud jsme odsouhlasené hodiny nevyčerpali a práci realizovali rychleji, účtovali jsme klientovi jen skutečně odpracovaný čas – na tom si ostatně zakládáme za každých okolností. Ten měl díky tomu reálná očekávání o náročnosti prací a nesnažil se nám hodiny ubírat.

S dobrým parťákem k 6× vyšším tržbám v Německu

Díky fungující spolupráci nám klient postupně svěřoval kampaně nejen v dalších reklamních kanálech, ale i ve více zemích. Nastala ale situace, kdy bylo fér si přiznat, že ne pro každý úkol jsme ti praví

Klient poptával linkbuilding a SEO na německém trhu. Doporučili jsme mu konkurenční agenturu eVisions, která měla v této oblasti více zkušeností a rodilého mluvčího přímo v Německu. Zjištění bylo jasné – pokud ke spolupráci přistupujete s pokorou a upřednostníte klienta před sebou, můžete dosáhnout lepších výsledků.

Jak se rozšiřovala spolupráce v čase?

Měsíc/rok Rozšíření spolupráce
7/2019 Správa Google Ads Německo
7/2019 Správa Heureka.cz
12/2019 Správa Google Ads Polsko
1/2020 Správa Heureka.sk
1/2020 Správa Google Ads Maďarsko
2/2020 Správa Google Ads + Sklik Česko
4/2020 Správa Google Ads Slovensko
7/2020 Správa Google Ads Rakousko
7/2020 Youtube kampaně pro Německo

Pro milovníky čísel předkládáme výsledky dosavadní spolupráce v jednotlivých zemích. Startovací pozice u většiny zemí byla podobná – rostli jsme ze stovek objednávek. Srovnání je vždy meziroční:

Období Země Transakce v % Transakce Tržby v % Tržby
1.8.2019 - 31. 7. 2020 Německo +511 % 6,1x +536 % 6,3x
1. 12. 2019 - 31. 7. 2020 Polsko +540 % 6,4x +344 % 4,5x
1.1.2020 - 31.7.2020 Maďarsko +226 % 3,2x +173 % 2,7x
1.2.2020 - 31. 7. 2020 Česko +133 % 2,3x +89 % 1,9x
1.4.2020 - 31. 7. 2020 Slovensko +306 % 4x +219% 3,2x
1. 7. 2020 - 31. 7. 2020 Rakousko +219 % 3,2x +240 % 3,4x
„Výsledky všech prováděných činností jsou stabilní a většinou odpovídají předem avizovaným odhadům. Samozřejmě to není vždy a všude perfektní. Neustálý růst nelze zaručit. Na druhou stranu víme, že i když se zrovna něco nedaří, díky Optimiu se to nenechá být. V rámci naší spolupráce bývají mnohá „slabá místa“ často brzy odhalena, analyzována a buď rovnou odstraněna, nebo jsou navrženy kroky k jejich vyřešení.”

Martin Švec, Marketing specialist in Dalap Group

Dlouhodobá spolupráce se zkrátka vyplatí – díky získaným zkušenostem z různých zemí jsme pomohli klientovi ke skvělým výsledkům na dalších evropských trzích, které nám svěřil. Bez důvěry a špičkové spolupráce by se to ale nepovedlo.

Díky tomu jsme Dalap pomohli vydělat na další expanzi. Plánují to roztočit i v dalších zemích a my jsme rádi, že můžeme být součástí tohoto projektu.

“Agentura Optimio? Je vhodná pro všechny, kteří chtějí mít úspěšné online podnikání a jsou na to připraveni. Celé bych to asi shrnul takto: Ačkoli by měla taková spolupráce vždy dávat smysl hlavně po ekonomické stránce, na agenturu Optimio se můžete spolehnout a můžete jí věřit, a to je ve světě online obchodu, aspoň myslím, leckdy daleko víc než chvilkový pokles nákladů či růst obratu. ”
Martin Švec

Martin Švec

Marketing specialist in Dalap Group

Na projektu pracovali

  • Roman Obroučka

    Roman Obroučka

    Account manager

  • Lída Svitálková

    Lída Svitálková

    PPC specialist

  • Vojtěch Vidlák

    Vojtěch Vidlák

    PPC specialist

  • Tomáš Ventruba

    Tomáš Ventruba

    PPC specialist

  • Roman Košulič

    Roman Košulič

    PPC specialist

  • Matěj Konečný

    Matěj Konečný

    PPC team leader

Zajímá vás více o naší práci?

Všechny reference

Zaujalo vás, jak pracujeme? Chcete s námi probrat váš projekt nebo se na něco zeptat?

Martin Zettík - { .occupation }}

Na první kontakt je připraven

Martin Zettík - { .occupation }}

Martin Zettík

obchodní ředitel

608 840 104

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

martin.zettik@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz