Klient

Klient

  • Mezinárodní skupina Dalap se zabývá prodejem ventilátorů a vzduchotechniky.
  • V rámci B2C i B2B nabízí své produkty pod značkou Dalap Lüftungs Systeme a zboží dalších světových značek aktuálně již v 7 evropských státech a do dalších má v plánu vstoupit.
  • B2C prodej se odehrává na vlastních e-shopech, které jsou provozovány pod názvem VENTILÁTORY a zároveň už v 5 zemích i prostřednictvím kamenných obchodů s vlastní skladovou zásobou a širokým zázemím.
  • Odborné poradenství, které se řídí heslem: Neprodáváme jen produkt, ale nabízíme řešení.

Začalo to pozvolna. Ventilátory.cz nám svěřili nejprve placené kampaně v Německu a Heureku v Česku. Za necelý rok jsme už ale spravovali zemí šest. A daří se nám. Za úspěchem nehledejte složité formulky. Spolupráce šlape díky důvěře, vzájemné empatii a bleskové komunikaci. Samozřejmost, nebo ne?

Umíme toho spoustu, ale zvládneme ještě víc, když klient spolupracuje

Spolupráce začala v červenci 2019 díky doporučení freelancera Tomáše Hanáčka, který s klientem realizoval analytické práce.

Začali jsme správou PPC kampaní v Německu a zbožového srovnávače Heureka v Česku. Po úklidu původních účtů klienta nás čekal přechod na nový web pro německý účet. S tím se také rozšiřovala naše vzájemná potřeba více komunikovat. A dařilo se! Klient to vzal od podlahy. Dal dohromady tým lidí, kteří s námi aktivně komunikovali prostřednictvím softwaru Freelo, kde vše řešíme doteď. To vzájemné spolupráci ušetřilo čas i trápení s případnými problémy z prodlení.

Změna struktury a nastavení reklam znamenala velmi rychlý růst. Potvrzují to i poslední výsledky meziročního srovnání:

Meziroční srovnání výsledků PPC kampaní DE 1. 8. 2019 - 31. 7. 2020
+37 % vyšší útraty
+511 % počet transakcí
+536,18 % zvýšení tržeb
80 % na 17 % snížení PNO
Meziroční srovnání výsledků Heureka.cz 1. 8. 2019 - 31. 7. 2020
+85,13 % zvýšení tržeb
+171,22 % počet transakcí

Díky tomu, že si klient dokázal vyčlenit čas a na komentáře odpovídal v řádu jednoho dne, obě strany reagovaly na úkoly velmi efektivně. My jsme zvolili individuální přístup, kdy všechny podněty řešil přímo PPC specialista místo Account Managera, jak je standardně zvykem.

Account však neztratil v projektu svou roli a měl pod sebou veškeré právní záležitosti a dozoroval celou spolupráci.

Tým klienta včas dodával veškeré podklady pro spuštění kampaní. Marketingový plán neměli jen úhledně připnutý na nástěnce, ale skutečně s ním pracovali. Přesně jsme tak věděli, co nás následující týdny čeká.

Dalším stavebním kamenem spolupráce je důvěra. Pokud jsme odsouhlasené hodiny nevyčerpali a práci realizovali rychleji, účtovali jsme klientovi jen skutečně odpracovaný čas. Ten měl na druhou stranu reálné očekávání o náročnosti prací a nesnažil se nám hodiny ubírat.

S dobrým parťákem za lepšími výsledky

Díky nastavení spolupráce nám klient postupně svěřoval kampaně nejen v dalších reklamních kanálech, ale i ve více zemích. Nastala ale situace, kdy bylo fér si přiznat, že ne pro každý úkol jsme ti praví.

Klient poptával linkbuilding a SEO na německém trhu. Doporučili jsme mu konkurenční agenturu eVisions, která měla v této oblasti více zkušeností a rodilého mluvčího přímo v Německu. Zjištění bylo jasné – pokud ke spolupráci přistupujete s pokorou, a upřednostníte klienta před sebou, můžete dosáhnout lepších výsledků.

Jak se rozšiřovala spolupráce v čase?

Pro milovníky čísel tu máme výsledky dosavadní spolupráce v jednotlivých zemích. Srovnání je vždy meziroční:

Období Země Transakce v % Transakce Tržby v % Tržby
1.8.2019 - 31. 7. 2020 Německo +511 % 6,1x +536 % 6,3x
1. 12. 2019 - 31. 7. 2020 Polsko +540 % 6,4x +344 % 4,5x
1.1.2020 - 31.7.2020 Maďarsko +226 % 3,2x +173 % 2,7x
1.2.2020 - 31. 7. 2020 Česko +133 % 2,3x +89 % 1,9x
1.4.2020 - 31. 7. 2020 Slovensko +306 % 4x +219% 3,2x
1. 7. 2020 - 31. 7. 2020 Rakousko +219 % 3,2x +240 % 3,4x

Dosáhli jsme skvělých výsledků ve všech zemích, které nám byly svěřeny do péče. Bez špičkové spolupráce s klientem by se to ale nepovedlo.

Díky tomu jsme Ventilátorům vydělali i na další expanzi. Plánují to roztočit i v Bulharsku a Anglii. Aktuálně už spouští i Rumunsko a my se těšíme, až si od října 2020 vezmeme do parády i rumunské kampaně.

Náš příběh

  • 2009

    červen

    Správa Google Ads Německo

  • 2009

    říjen

    Správa Heureka.cz

  • 2012

    Správa Google Ads Polsko

  • 2016

    Správa Heureka.sk

  • 2017

    Správa Google Ads Maďarsko

  • 2018

    Správa Google Ads + Sklik Česko

  • 2019

    Správa Google Ads Slovensko

  • 2020

    Správa Google Ads Rakousko

  • 2019

    Správa Google Ads Slovensko

  • 2020

    Youtube kampaně pro Německo

“Agentura Optimio? Je vhodná pro všechny, kteří chtějí mít úspěšné online podnikání a jsou na to připraveni. Celé bych to asi shrnul takto: Ačkoli by měla taková spolupráce vždy dávat smysl hlavně po ekonomické stránce, na agenturu Optimio se můžete spolehnout a můžete jí věřit, a to je ve světě online obchodu, aspoň myslím, leckdy daleko víc než chvilkový pokles nákladů či růst obratu. ”
Martin Švec

Martin Švec

Marketing specialist in Dalap Group

Na projektu pracovali

  • Roman Obroučka

    Roman Obroučka

    Account manager

  • Lída Svitálková

    Lída Svitálková

    PPC specialist

  • Vojtěch Vidlák

    Vojtěch Vidlák

    PPC specialist

  • Tomáš Ventruba

    Tomáš Ventruba

    PPC specialist

  • Roman Košulič

    Roman Košulič

    PPC specialist

  • Matěj Konečný

    Matěj Konečný

    PPC team leader

Zajímá vás více o naší práci?

Všechny reference

Zaujalo vás, jak pracujeme? Chcete s námi probrat váš projekt nebo se na něco zeptat?

Martin Zettík - { .occupation }}

Na první kontakt je připraven

Martin Zettík - { .occupation }}

Martin Zettík

obchodní ředitel

608 840 104

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

martin.zettik@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz