Lead Generation jako kladivo na drahé konverze

6 minut čtení

Lajky, srdíčka či nákup fanoušků nechme mistrům v propagaci příspěvků skrze tlačítko na profilu stránky a pojďme si říct něco o skutečné práci s potenciálem na sociální síti. Facebook může opravdu patřit mezi výrazně silné výkonnostní nástroje. A nechat za sebou i takové hráče jako Google. A to hodně daleko. Zkusili jste již nástroj Lead Generation? Jeho možnosti vás příjemně překvapí.

Tajná zbraň Facebooku

A co to vlastně ty “lídy” jsou (poznámka autora: neplést s naší kolegyní Lídou, přestože i ta umí generovat brutální konverze na zbožových srovnávačích)? Za podivným názvem se ukrývá rafinovaný nástroj pro sběr kontaktů v podobě uživatelského dotazníku, jehož největší síla tkví v několika jednoduchých, ale zato účinných výhodách:

  • Na začátku vše vypadá jako běžná reklama. Po jejím prokliku se však otevírá prostředí dotazníku, do kterého se předvyplní takřka všechny základní údaje, které o vás Facebook ví. Takže typicky jméno, email, apod. Pro uživatele téměř nulová práce = výrazně vyšší konverzní poměr než u běžných reklam.
  • Fakt, že uživatel zůstává v prostředí Facebooku, výrazně eliminuje odpadovost během načítání stránek, nutnost řešit rychlost načítání webových stránek, jejich responzivu či vysoký bounce rate z důvodu nezajímavého obsahu či špatného UX.
  • žádné neshody ohledně atribucí v Google Analytics. Nic se nikam nepropisuje, data zůstávají v prostředí Facebooku, takže máte 100% jasno v tom, kolik vás stojí konverze.
  • Leadům hraje do karet i fakt, že jsou v obecném měřítku poměrně málo využívány. Jelikož reklama na Facebooku funguje v režimu aukčního systému, asi není třeba vysvětlovat, jaký to má vliv na cenu. Ano, tento rybníček ještě neobjevili všichni rybáři, proto v něm lze nadále lovit konverze za velmi rozumné peníze.
  • Klíčem k úspěchu je také znalost své cílové skupiny a následně práce s pro ni relevantním copy - o tom se více dozvíte v našem dalším článku

Dokážu to využít ve svém marketingu?

To je asi jedna z prvních otázek, která vás ve spojení s Lead Generation napadne. Kdo by ostatně nechtěl levné konverze, že? Z našich dosavadních zkušeností lze říct, že z obecného hlediska je tento typ kampaně vhodný zejména pro:

  • Sběr zájemců o pracovní nabídku
  • Sběr kontaktů pro newsletter
  • Časově omezené nabídky
  • Online kurzy
  • Registrace na eventy/předváděcí akce/zkušební jízdy/představovačky nových hrnců za výhodnou cenu, atd.
  • Zájemce o ebook
  • Prelaunch produktu

Obory možného využití jsou však daleko širší. Kdekoliv potřebujete sbírat kontakty, nasaďte tam Lead Generation ads. Níže si ukážeme proč.

Pohádka na dobrou konverzi

Teorie je skvělá věc, ale my víme, že každý chce vidět skutečnou akci. Nuže dobrá. Prozradíme vám příběh inspirovaný skutečnými událostmi. Dejme tomu, že bylo, nebylo, za sedmero kopci a sedmero řepkovými poli – v zemi české, krutém to světě, ve kterém na obyvatele útočí denně tisíce reklamních sdělení, existuje realitní kancelář, ve které vám pomohou prodat váš domeček za hromadu zlata nebo třeba zajistí pronajmutí zámeckých ložnic za zvýhodněnou cenu.

Podstatou akvizice nových klientů je vyplnění speciálního formuláře na stránkách realitky. Ta ve spolupráci s Optimiem nasadila PPC reklamy na platformách Google Ads a Sklik. Pojďme se podívat na výsledky za období květen až listopad 2019:

Google Ads:

648 Kč (za vyplněný dotazník)

Sklik:

414 Kč (za vyplněný dotazník)

Docela fajn, řeknou si možná někteří z vás. Možná ano. Zkusme ještě pro porovnání mrknout na Facebook Ads a základní optimalizaci kampaně na návštěvnost:

Facebook Ads:

762 Kč (za vyplněný dotazník)

Jak by řekl klasik - not great, not terrible. Limit na jeden dotazník, zadaný od klienta, byl stále v pořádku a přísun čápů nestagnoval, ale… co na to Lead Generation za stejné období?

Lead Ads:

110 Kč (za vyplněný dotazník)

Výsledkem je neuvěřitelná finanční úspora klienta

To je síla, že? Z dosavadního testování leadů navíc vyplývá, že kvalita potenciálních zákazníků je naprosto srovnatelná s kontakty z konkurenčních platforem. Bonusem navíc jsou další možnosti cílení na zájmy, které jsou na Facebooku daleko přesnější než jinde.

Co říci závěrem? Jako z každé pohádky, i zde si můžeme vzít ponaučení. A to takové, že sílu Facebooku a jeho nástrojů rozhodně nelze podceňovat. Umí být konverzní a umí být nejlepší. A nejlevnější. Pokud stále nevěříte, neváhejte se nám ozvat. Rádi vás přesvědčíme. V rukávu totiž máme i další modrá esa.

Zazvonil zvonec.

Konverzím však není konec.

Ani zdaleka.

Zaujalo vás téma? Pak by vás mohl zajímat také náš další článek

Čtěte nejnovější články s předstihem

Staňte se také naším klientem

Představte nám svůj projekt, cíle nebo třeba problém, který vás akutně pálí. Pokud má řešení pomocí výkonnostního marketingu, najdeme jej.

Martin Zettík - { .occupation }}

Na první kontakt je připraven

Martin Zettík - { .occupation }}

Martin Zettík

obchodní ředitel

608 840 104

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

martin.zettik@optimio.cz