Jako konverzní poměr neboli míru konverze označujeme poměr těch, kdo dokončí požadovanou akci (např. si objednají zboží), ke všem návštěvníkům. Konverzní poměrse udává v procentech.
Přesný výpočet konverzního poměru záleží na konkrétní metodice, obecně jej však
lze spočítat podle vzorce:
konverzní poměr (%) = počet zkonvertovaných návštěvníků / počet všech návštěvníků * 100
V měřícím systému Google Analytics lze udělat za jednu návštěvu pouze jednu konverzi, proto je konverzní poměr vždy menší či rovný než 100 %. Na rozdíl od transkačního poměru, který může být vyšší než 100 %.
U dobře vedených stránek vychází konverzní poměr obvykle kolem 1 %, u konkrétních produktů či známějších služeb se však může vyšplhat až na desítky procent. Naopak konverzní poměr pod jedním procentem naznačuje, že s webem není něco v pořádku, nejčastěji jde o problém s použitelností nebo důvěryhodností stránek.