Cookies 2022 – Nová pravidla = komplikace

Cookies 2022 – Nová pravidla = komplikace

  • Od 1. 1. 2022 platí novela českého zákona o elektronických komunikacích. Tato legislativní změna má hned několik dopadů na webovou analytiku.
  • Souhlasy návštěvníků musíte ukládat pro potřeby případného auditu.
  • Porušení zákona může být trestáno vysokými pokutami.
  • Klasické měřicí, konverzní a remarketingové skripty analytických a reklamních systémů se automaticky nespouští při načtení stránkynávštěvník nejprve musí odsouhlasit ukládání cookies.
  • Při špatném nastavení můžete přijít o 70 až 80 % dat, což například zapříčiní obrovský propad v konverzích a masivní růst PNO.

3 kroky, díky kterým o data nepřijdete

Zajistíme, aby se do analytických a reklamních systémů dostalo maximum dat a zároveň, aby měření bylo v souladu s aktuální legislativou. Našim klientům doporučujeme následující kroky:

  1. Implementovat měření návštěvnosti a chování návštěvníků na webu pomocí Google Analytics 4 (GA4) a řešení pro získávání, ukládání a správu souhlasů od návštěvníků.
  2. Nastavit / upravit Google Tag Manager tak, aby spouštěl měřicí skripty v závislosti na udělených souhlasech.
  3. Průběžně optimalizovat dialogové okno pro získávání souhlasů.

Řešení = GA4 + cookie lišta

Co to jsou Google Analytics 4 (GA4)?

  • Jedná se o nejnovější verzi měřicí služby Google Analytics. Doposud poslední verze se nazývala Universal Analytics.
  • GA4 budou do budoucna jedinou aktivně vyvíjenou a podporovanou verzí.
  • GA4 mají v sobě zakomponované prvky machine learningu. Ty umožní, že GA4 domodelují návštěvnost a konverze i pro návštěvníky, kteří nedali plný souhlas se zpracováním cookies.
  • Podobnou funkcionalitu budou mít i Google Ads. Celé řešení je realizováno pomocí tzv. Google Consent módu, který umožní odesílat anonymizovaná a agregovaná data pomocí GTM do GA4 a Google Ads.

V současnosti našim klientům poskytujeme duální implementace Universal Analytics i GA4 společně s cookie lištou. To nám umožní využívat ověřených funkcí dosluhujícího analytického systému Universal Analytics, nových možností nastupujících GA4 a zároveň splnit zákonnou povinnost pro sběr dat.

Otestovali jsme a vybrali ideální nástroj, který se postará o cookie lištu Na základě našeho důkladného testování jsme vybrali nástroj Cookie Script, který patří mezi doporučovaná a obecně použitelná řešení pro získávání a správu souhlasů. Vše pro vás zajistíme a nabídneme individuální cenu.

Kromě právního servisu zajistíme vše

Spolehněte se, že se postaráme o:

  • analýzu webu z hlediska webové analytiky,
  • vytvoření a nastavení cookie lišty (nástroj pro správu souhlasů),
  • implementaci měřicích kódů prostřednictvím Google Tag Manageru v kombinaci s napojením na správu souhlasů,
  • nastavení Google Analytics (Universal Analytics i GA4)
  • a ověření kvality dat měřených do reklamních systémů.

Cookie lištu vybereme tak, aby splňovala legislativní nároky – protože jsme ale odborníci na marketing a nikoliv právo, pro jistotu vše zkonzultujte i s právníky.

Co potřebujeme od vás, aby vše fungovalo Abyste nám zpřístupnili Google Tag Manager a na svůj web nasadili jednoduchý script –⁠ pomocí něj Google Analytics 4 domodeluje návštěvnost i konverze a umožní nasadit cookie lištu. Dostanete od nás jednoduché a přehledné zadání. Vše ostatní už zařídíme.

Náš analytický tým se o vás postará

  • Zdeněk Hejl

    Zdeněk Hejl

    Head of Technical Department

  • Dominika Ciosová

    Dominika Ciosová

    Web analyst

  • David Šugár

    David Šugár

    Web analyst

Chcete vědět více o problematice cookies?

Všechny aktuální články o COOKIES & GDPR

Řekněte si o nezávaznou konzultaci

Máte dotaz ohledně nových cookies pravidel nebo zájem o implementaci GA4 a cookie lišty? Zavolejte, nebo nám napište a my se vám do 48 hodin ozveme zpátky

Martin Zettík

Na první kontakt je připraven

Martin Zettík

Martin Zettík

obchodní ředitel

608 840 104

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

martin.zettik@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz